VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#878370
Ik heb onlangs de achterste remschijven vervangen 8) . Gelijk hierna ging het ABS-lampje branden :shock: . Dit blijkt nu enige afkeurpunt voor de APK te zijn :twisted: . De vakgarages zeggen dat het aan de sensors kan liggen of aan de verkeerde plaatsing van de ringen binnen de schijven zelf. De uitlezing geeft aan dat er een sporadisch ABS-storing is bij links- en rechtsachter. Als ik de ringen verkeerd heb overgebracht, hoe moet het anders dan? Hoe kan ik zien of die goed of niet liggen, mocht ik het weet uit elkaar halen? Kan iemand mij mischien helpen?
:help:
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#878437
ik denk zeker dat je het weer los moet halen.
aan gezien het daarna ontstaan is.
even googlen voor een juiste montage beschrijving, of hopen dat er hier iemand reageerd.
helaas heb hier geen ervaring mee, althans nooit problemen met monteren gehad.
ik demonteer het en leg alles netjes op een oud laken op volgorde!!
tip misschien voor een volgende klus???
;)
Gebruikersavatar
door Hobbybob
#878438
Die ring kan eigenlijk maar op 1 manier. Misschien heb je hem scheef zitten of zo. Kijk anders ff of je sensor niet te ver of te dicht bij die ring zit. Veel meer kan er niet mis zijn of de sensor moet stuk zijn. Succes
Gebruikersavatar
door DIESELPOWER
#878558
sensors ff goed schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Gebruikersavatar
door Jeff_Edison
#878625
HAHA..!!
ABS lampje dat brandt is ( zover ik weet ) geen afkeur hoor..!!

Zolang t remsysteem nog naar behoren werkt ( zoals vroeger zonder ABS dus )

Maar ik zou de boel toch maar weer uit elkaar halen..!!
FF goed de sensor schoonmaken, en de ring schoonmaken ( als daar vuil tussen zit )
en dan alles op de juiste volgorde terugmonteren..!!

Let op..! Wiellagerspeling kan ook een verkeerd ABS signaal en dus storing geven
he.. ;) :)

Veel suc6
door EllendE
#878709
Ik ben vergeten een belangrijk detail bij te melden: het lampje van de handrem blijft ook branden!!!
door twister74
#879363
abs sporadiesch sensor smerig of beschadigd(schoonmaken) kabelbreuk ontstaan bij het vervangen van de schijven kabels even doormeten.

handrem blijft branden? schakelaar onder de handrem mischien defect of kabel los
Gebruikersavatar
door mk3
#879364
het lampje van de handrem betekent toch ook dat er een storing is in het remsysteem.
door twister74
#879365
zou ook te laag vloeistof nivo kunne zijn
door Roy_MK2_G60
#879367
ABS storing is ZEKER wel afkeur.

ABS is een actief veiligheidssysteem dat moet werken.

Passieve systemen zoals Airbags bijvoorbeeld zijn niet verplicht om te werken voor de APK.
Gebruikersavatar
door Antera
#879373
ABS is zeker afkeur remmen voldoen niet meer aan de eisen zoals Roy aangeeft.

Vermoedelijk misschien vuile sensoren of heb je een sensor beschadigd van welke auto is het want sommige kan je zelf uitlezen al moet ik wel weer de link gaan zoeken
Gebruikersavatar
door NielsG60Turbo
#879390
Als je de ABS ring van de oude schijf hebt los gehaald dan schuif je deze meestal zonder enige weerstand weer over de nieuwe schijf heen. Je moet dus altijd bij het monteren van een nieuwe schijf de ABS ring iets bij elkaar knijpen met een punt tangetje, zodat de ABS ring vast zit. Als je dit niet hebt gedaan dan zit de ring los en komt het systeem in storing. Succes :D .
door chees
#880900
als ja hemnou al wil keuren kan je ff het lampje eruit halen of beter gezgd de stekker, dat lampje helemaal links op ja dash naast je ligt toch?is die iig vast gekeurd.

groetjes
Chees
Gebruikersavatar
door Antera
#880966
is hij niet goed gekeurd als ze weten dat je ABS hebt aangezien dan het lampje niet even aangaat bij het aanzetten van het contact. Pas er dus mee op
door EllendE
#882410
Bedankt allemaal! Ik heb het probleem al opgelost. Het handremlampje ging vanzelf uit nadat ik een paar keer hard heb geremd. En wat ABS ring betreft, hoe dom dat ook klikt: er zaten helemaal geen ABS ringen aan. Nu is het allemaal goed gekomen. :lol:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]