VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door stoekie
#877083
Ik heb voor een jaar of 8 a 9 terug eens een kevertje gehad.

De kever die ik nu heb lijkt bijna niet te reageren op de remmen. Als ik de rem met alle kracht intrap vertraagd hij heel langzaam. Ik meen niet dat dit normaal is. Heeft een kever uit de 80-er jaren rembrachtiging? Mischien dat die stuk is. Ik kan deze niet vinden. Als ik de motorkap openmaak zie ik alleen het reservewiel. :mrgreen: ;)

Maar zijn alle kevers zo slecht met remmen?? Ik verwacht geen superremmen, maar nu kan ik beter de handrem aantrekken dan vol op de remmen te trappen want dat remt beter en harder dan met de voet remmen.
Gebruikersavatar
door the-lone-night-rider
#877110
ververs de remvloeistof eens.
en trek de remmen eens uit elkaar, maak het schoon en gangbaar.

kan veel helpen.
weet niet of die tijd heeft stil gestaan?
Gebruikersavatar
door stoekie
#877472
Hij heeft een half jaar stil gestaan.

Vloeistof vervangen doe ik zelf liever niet, heb ooit eens een luchtbel in het systeem gehad en toen zat een remklauw muurvast op de schijf. :oops:

Zal inderdaad de remmen voor eens uit elkaar halen en weer in elkaar zetten om te zien of dit iets uitmaakt. Viel me overigens ook op dat ik diep moest trappen om te remmen. Weet niet of dit wat te zeggen heeft.
Gebruikersavatar
door the-lone-night-rider
#877496
dat moet ik ook wel met de mijne hoor, dus dat is niet zo heel appart. ;)

maar ik denk dat als je alles eens uit elkaar haalt je al een stuk beter zal remmen.

succes.
Gebruikersavatar
door tommievw
#877902
zou toch alles verversen hoor..

remolie verversen, alles schoonmaken of evt vervangen. is toch wel belangrijk dat je een beetje snel remt.

ik ben al blij met me schijfremmen voor.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
door stoekie
#877948
Schijfremmen voor zou voor mij ook niet verkeerd zijn. Mischien eens kijken wat dat grapje kost. Foetel ik er gelijk een rembekrachtiger op. :mrgreen:


Tot nu toe vallen de beetle onderdelen erg mee. :D
Gebruikersavatar
door tommievw
#877949
schijfrem set voor kost wel wat hoor.. ;) maar ik zou het zeker aanraden.
Gebruikersavatar
door stoekie
#881955
Het gangbaar maken heeft niet gebaat. Omdat hij pas op de laatste m.m. dat je het pedaal intrapt begint met remmen is volgens de apkmeester onvoldoende remkracht. En volgens hem door een defecte remcilinder.

Er lekt nergens olie, dus ik ben het niet met hem eens, maar ja het remmen kon inderdaad wel beter. Wel goed om te weten dat hij niet rot is of andere mankementen heeft, maar ja zonder apk kom ik daar nu niet zo ver mee. :cry:
door westfalia
#882289
een hoofdrem cylinder kan ook defekt zijn zonder lekken uitwendig

kijk of alle wielremcylinders los zitten, de stelbouten gangbaar zijn, als dit het geval is de remmen eens stellen en eventueel ontluchten en zien wat er dan gebeurd

moet normaal na 5 cm pedaalslag al remmen ,je moet wel harder trappen door het gebrek aan rembekrachtiger (trouwens er een opzetten gaat moeilijk, je hebt geen plaats om hem onder bij de hoofdremcylinder te plaatsen)

als je pedaalslag dan nog te lang is best de hoofrremcylinder vervangen
Gebruikersavatar
door kevertje
#1008280
vergeet niet dat de laatste jaren de auto's steeds beter gaan remmen
waardoor het verschil in remmen tussen de kever en de moderne auto groter word

schijfremmen is een goede investering maar denk er aan dat je je hoofdremcilinder dan ook aanpast
Gebruikersavatar
door tommievw
#1362084
ligt er aan wat voor kever je heb..

kijk eens op paruzzi.nl, daar kan je complete sets kopen
Gebruikersavatar
door t42
#1687005
stoekie schreef:Schijfremmen voor zou voor mij ook niet verkeerd zijn. Mischien eens kijken wat dat grapje kost. Foetel ik er gelijk een rembekrachtiger op. :mrgreen:


Tot nu toe vallen de beetle onderdelen erg mee. :D

schijfremmen lagen op autotron voor 400 euro nieuw

rembrkrachting is HEEL HEEL veel werk

met trommels in 1 van mijn kevers kan ik met 1 teen zo hard remmen dat hij gaat slippen...

dus je remmen zijn niet goed even na kijken
Gebruikersavatar
door Artinmotion
#1687094
Alles is al gezegd maar inderdaad een kever kan behoorlijk hard remmen.
Mijn 59er heeft trommels rondom maar die gaat ook behoorlijk hard in de ankers.
Schrijfremmen upgrade is aan te bevelen heb ik op mijn T1 ook gedaan. Kost wat maar spijt krijg je er zeker niet van :D

Succes!
door dolfgeenen
#2381332
Heb net schijfremmen gemonteerd op mijn 1302 omdat ik elk jaar opnieuw aan de trommels/ remcilinders kon beginnen na een tijd stilstaan. In totaal heeft me dit ruim €500 gekost (denk ook aan uitlijnen na het monteren van nieuwe spindels).

Wanneer je pedaal pas onderin pakt zou ontluchten en stellen al veel moeten helpen. Krijg je met een paar keer achter elkaar pompen meer remdruk? Wanneer je dan wel druk krijgt en je pedaal zakt langzaam naar de bodem is je hoofdremcylinder lek.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]