Pagina 1 van 1

motor golf 2 1800 goed laten lopen

Geplaatst: 09 mar 2008 19:10
door tuureke
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een motor van een golf 2 1800cc liggen die ik in een crosskever gebouwd heb. Nu is mijn vraag wat er juist allemaal nodig is om de motor goed te laten draaien, ik zou graag alle overbodige elektriciteit enzo eraf hebben. Er zijn ook hier en daar wat vacuum leidingen los, momenteel draait de motor wel, maar niet zuiver en tegen een redelijk hoog toerental.

Ik weet niet of er schema's bestaan van de vacuum leidingen, eventueel waterleidingen (ik veronderstel dat de choke zo uitgeschakeld word?), en graag zou ik weten welk het minimum is van elektriciteit dat deze motor nodig heeft.

Alvast bedankt

Geplaatst: 09 mar 2008 19:17
door Jerry
Wat voor een 1800?

Geplaatst: 09 mar 2008 19:21
door tuureke
welke motorgegevens heb je juist nodig?

Geplaatst: 09 mar 2008 19:30
door Jerry
Motorcode zou wel handig zijn ;-)

Geplaatst: 09 mar 2008 19:32
door tuureke
ja, momenteel kan ik je die niet geven, hij staat namelijk niet thuis, ik zal deze zo snel mogelijk zoeken en posten, voor de rest kan je me nog niet helpen zeker?

Geplaatst: 11 mar 2008 11:37
door tuureke
ik heb de volgende code gevonden: 19-G-GU-1
ik hoop dat jullie hier iets mee zijn?
dit is het motortype van het chassisplaatje, of heb je een andere code nodig?

Geplaatst: 11 mar 2008 16:09
door gooigolf
tuureke schreef:ik heb de volgende code gevonden: 19-G-GU-1
ik hoop dat jullie hier iets mee zijn?
dit is het motortype van het chassisplaatje, of heb je een andere code nodig?
hallo motorcode zit .
volges mij . rechts bij dynamo .. op onderblok ,,
te hoog toerental , wijst op vacuum lekage .
als jij die dingen dicht maakt ,, kijk dan even hoe hij loopt ..

succes ,,

gooigolf ..

Geplaatst: 11 mar 2008 16:43
door tuureke
Ok, ik zal die code ook even opzoeken.
Probleem bij de vacuum is er heel wat darmpjes weg zijn, bestaat er iets zoals een vacuum schema ofzo?
Ook elektrisch is er heel wat van sensors niet aangesloten, we zouden de blok graag opnieuw bedraden, met een minimum aan elektriciteit, en toch goede prestaties. Maar hiermee kunnen jullie me waarschijnlijk pas helpen als ik de juiste code geef.

Geplaatst: 11 mar 2008 23:07
door stefan944
Alles wat te maken heeft met koolstofopvangdoosjes, gereguleerde carterventilatie en voorverwarming van inlaatlucht (via aanzuigen bij uilaatspruitstuk) kun je er zo vanaf laten volgens mij.

Verbruik en milieu zal je waarschijnlijk aan je k*nt roesten dus lambda ook niet nodig denk ik. Je rijdt toch konstant onder vollast...

Blauwe temp sensor en extra luchtschuif kunnen ook weg. Koude start en koude loop zijn dan waardeloos maar das een kwestie van warm draaien met verhoogd toerental. Sowieso moet stationair toerental flink omhoog als je dit alles weg laat.

Enige electriciteit blijft dan eventueel motormanagement en onsteking :-)
En motormanagement/injectie kun je vervangen door carbs. Onsteking weer naar punten ontsteking of universele electronische...

Nou dan nog startmotor eraf, koelwater temperatuur sensor voor fan op je radiateur eruit en fan doorverbinden of middels schakelaar op dash en het enige elktrische is een afslagklep op je carburateur en de vonken van de onsteking... :mrgreen:

met motorcode komt misschien een wat genuanceerder antwoord 8)

Geplaatst: 11 mar 2008 23:23
door thysen
een GU heeft geen motormanagement

een GU is gewoon een platte 1.8 met pierburg 2E2 carburator, zelfde regels als bij de 1.6 EZ dus

geen elektronica

Geplaatst: 12 mar 2008 19:22
door tuureke
ik heb volgende code ook nog gevonden op het blok zelf:
026103373Q
ik weet niet of je daar iets mee bent, maar meer codes ben ik niet tegengekomen.

Alvast bedankt voor de uitleg, electreonica zijn we idd niet tegengekomen. Alleen zitten we met een zekeringskast waarvan de helft niet aangesloten is, en graag zouden we de kast weglaten, en zelf de hoognodige sensors verbinden zoals het hoort, carb enzo gaan we niet vervangen, de blok blijft in de staat zoals hij nu is.
We weten gewoon niet zeker aan wat ons hoog toerental ligt, is het de choke? of de vacuum, of kan dit aan sensors liggen die mss niet/verkeerd aangesloten zijn?