VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door XG
#825587
Een tijdje geleden reed ik door de bocht met mijn Golf 3 en hoorde ik me claxon 1 sec afgaan, heel zwak. Ik dacht zat ik misschien per ongeluk met mijn arm op het stuur op de claxon. Maar later hoorde ik het weer en het werd steeds erger en langer. Zelf als ik nu rechdoor rij gaat mijn claxon opeens af en dan echt lang, soms ook stotterend. Ik ben paar ik langs de kant gegaan om de auto af te zetten, want dat was toen de enige mogelijkheid om het stil te krijgen. Ik heb hem nu tijdelijk losgekoppeld bij de claxon zelf onder de motokap. Blijkbaar zit er dus iets niet goed ergens. Iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik het beste kan doen? Een oplossing?

:help:

Groet,

Martin
Gebruikersavatar
door casper
#825745
Even kijken dus of de puntjes die je beweegt door je toeter in te drukken, niet te ver gebogen staan ofzo. Of dat er draadjes loszitten en contact maken.
Heb het zelf ook is gehad, en is zeer vervelend!!
Gebruikersavatar
door XG
#829645
Als ik het klepje van het stuur haal zie ik niks raars. Draadjes zijn niet beschadigd en ik zie geen gekke dingen. Misschien zit het euvel toch wat dieper...
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#829648
De claxons van een Golf III zitten toch achter de bumper?
Dan zou die claxon die jij hebt losgehaald ergens anders van zijn. ;)
Gebruikersavatar
door XG
#834596
AntiAlfa, ik weet niet goed wat je bedoeld. Maar die claxons die in onder de motorkap losgehaald heb is gewoon de claxon ja. Die zitten vlak bij de bumper aan de rechtse kant. 2 stekkers, 2 claxons. Ik heb een dubbele claxon ofzo. Die stekkers heb ik er nu dus uit zitten, omdat de claxon anders vanzelf afgaat.
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#834721
Oké dat zijn de originele claxons. Zou idd. in het stuur kunnen zitten.
Heb je die er al afgehaald en dan de stekkers er weer op?
Als je geen airbag hebt, kun je de claxon bediening zo uit het stuur trekken.

;)
Gebruikersavatar
door XG
#843274
Ik zit nog steeds met het probleem. In het stuur zit alles volgens mij goed en ook de draadjes enz. Ik had iets gehoord over een sleepring oid. Kan het daar aan liggen? Mijn richtingaanwijzerhendeltje en ruitenwisserhendeltje gaan best wel zwaar is me opgevallen, paar maanden geleden gingen ze veel lichter, en als ik de ruitenwisser in de onderste stand zet stop hij er soms mee en als ik dan iets doorduw naar beneden gaat hij weer verder. Ik heb dus het gevoel dat het achter het stuur misschien iets niet goed zit of versleten is oid? Waardoor dus ook die claxon spontaan afgaat. Kan het de sleepring zijn? Heb geen idee eigenlijk waar die voor dient, maar als het goed is zit hij daar wel ergens. Iemand ideeen of ervaring hiermee?

Mvg,

Martin
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#843320
Omdat je aan iets (stuur) wat rond kan bewegen geen draadjes vast kunt maken gebruikt men een ronde ring (sleepring) waar een pennetje tegen aandrukt waar de stroom/spannign doorheen gaat.
Hier kan dus een storing in zitten waardoor je claxon afgaat. Ook zou dit idd. met de handels te maken kunnen hebben.

Succes.
Gebruikersavatar
door vwvento98
#843350
AntiAlfa schreef:Omdat je aan iets (stuur) wat rond kan bewegen geen draadjes vast kunt maken gebruikt men een ronde ring (sleepring) waar een pennetje tegen aandrukt waar de stroom/spannign doorheen gaat.
Hier kan dus een storing in zitten waardoor je claxon afgaat. Ook zou dit idd. met de handels te maken kunnen hebben.

Succes.

:stupid:
door maupi93
#847113
ken je hem niet even uitlatenlezen bij de garage
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]