VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Aankondigingen van belang voor onze bezoekers
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door KatirZan
#799054
Hoe goed gebruik te maken van de Zoekfunctie

Men vind de zoekfunctie boven het forum, dit betreft de knop Zoeken, wel te vinden onder deze link.

Bij goed gebruik makende van deze functie is het voor gebruikers makkelijk topics te vinden met daarin al de antwoorden die anders in een nieuw topic geplaatst zouden worden.

De zoekfunctie geeft de mogelijkheid te zoeken op trefwoorden en op auteurs (wel te noemen topic-plaatsers). Daarnaast is het mogelijk om alleen te zoeken in bepaalde gedeeltes van het forum. Dit wordt in onderstaande allemaal uitgelegd.

De zoekfunctie biedt enkele mogelijkheden, welke hieronder uitgelegd worden.

Zoeken op trefwoord

AND - Gebruik van AND tussen zoekwoorden zorgt ervoor dat de zoekmachine beide zoekwoorden vergelijkt in een topic en alleen de topics uitfiltert waarin beide zoekwoorden (of meerdere) tegelijkertijd worden gevonden. Een mooi voorbeeld hiervan is om bijvoorbeeld te zoeken op het volgende :

golf AND mk3 AND GTI

Vul bovenstaande cursief gedrukte zin in het "Zoeken op trefwoorden" gedeelte van de zoekfunctie en er zullen (heden) 203 pagina's naar voren komen.
Om deze zoekresultaten terug te brengen naar minder zoekresultaten die meer vertellen over wat je, bijvoorbeeld, probeert te vinden.

golf AND mk3 AND GTI AND recaro

Indien bovenstaand cursief gedrukte zin ingevoerd wordt in het "Zoeken op trefwoorden" gedeelte, zullen zich (heden) 3 zoekresultaten tonen waarin de woorden Golf, mk3, GTI en recaro zich bevinden.

OR - Gebruik van OR tussen zoekwoorden geeft de zoekmachine opdracht om woorden te vergelijken en te filteren tussen de topics. Gebruik OR tussen zoekwoorden als je niet precies weet welke van de 2 of meerdere zoekwoorden de juiste is. Als voorbeeld kan je onderstaande gebruiken.
Let op! : De functie OR zorgt voor meer resultaten, gebruik daarvoor OR altijd in combinatie met AND om een zo nauwkeurig mogelijk zoekresultaat te krijgen!

Golf OR Polo AND GTI

Bovenstaande regel geeft de zoekfunctie opdracht te zoeken naar topics waarin een Golf GTI of Polo GTI voorkomt. Met gebruik van de AND functie zou je de zoekresultaten nauwkeuriger kunnen maken .

NOT - Gebruik van NOT tussen zoekwoorden sluit de zoekwoorden uit uit de resultaten.

Als voorbeeld

Golf AND mk3 AND GTI NOT zwart

Deze regel geeft de zoekfunctie de opdracht alle topics op het forum te doorzoeken naar Golf mk3 GTI maar dan zonder de topics waarin het woord “zwartâ€
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]