VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door geizer
#2030940
Capo schreef:VTEC is niet van toepassing op VW...........
jammer hé....
#2254321
tarquesh schreef:
jandeman schreef:hoi hier nog 1, de gti/tdi, gti is dan de uitvoering.en je heb de basic,comfortline enzv dat is van een golf 4,waar staat de blauwe of de rode tdi 1 letter of meer voor???mvg jan
Motorvermogen. Bij de Golf4/Bora zijn voor de diesels deze vermogens/gekleurde TD of I.
Alles blanco dus zilver is 66kw 90pk. Een rode I is 74kw 101pk, Een rode DI is de 81kw 110pk, en alles Rood dus zeer heilig is 110kw 130pk!

Bij de Transporter kom je weleens een blauwe I tegen. Dat staat geloof ik voor bluemotion technoligies, maar pin me daarop niet vast want ik weet het niet met zekerheid.

Een Groene I heb ik geloof ik eens gezien op een Lupo 3L. Groen staat geloof ik voor zeer zuinig. :mrgreen:
De blauwe I komt alleen voor bij de transporters van 1996 t/m 2003. Dit houd in dat er een 5 cilinder diesel motor is gemonteerd ZONDER intercooler "waar dus eigenlijk de I voor staat". Deze motoren hebben 88 pk en is aanzienlijk terug geschroefd in verhouding tot de gewone 5 cil TDI. Deze creatie is ontwikkeld toen er een te kort kwam aan de 1.9 turbo diesel motor. vandaar dat in rond deze bouwjaren er lekker veel 5 cilinders besteld werden (voor de prijs van een 1.9)

Dit weet ik omdat ik zelf een transporter heb met een blauwe I: wanneer je denkt, ik wil hem ietsje meer power geven dan kom je het volgende tegen. Je koppeling zal wanneer deze nog niet vernieuwd is er gegarandeerd uit vliegen en je zult een intercooler set moeten monteren als je niet als een dieselloc over de weg wilt (enorme rook ontwikkeling). Als je een nieuwe drukgroep met plaat besteld bij VW krijg je direct al een verbeterde en sterkere versie mee omdat de orginele niet "goed" is/was.

Detials. :mrgreen:
#2339249
1 Din of 2 Din

Deutsche Industrie Norm

standaard maat van radio's.
Grootbeeld navigaties van Kenwood/Alpine/Pioneer e.d. is allemaal 2 Din (formaat van 2 gewone radio's boven elkaar)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]