VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door will-editionone
#973410
in de volksmond ook wel stationair toerental stabilisator genoemd


mooi voor scrabble trouwens :mrgreen:
Gebruikersavatar
door SneakyBass
#973719
willemvansoeren schreef:
will-editionone schreef:SneakyBass,

er bestaat toch ook een golf c?

kan er naast zitten hoor maar dit schoot me even te binnen :roll:
idd de c versie is er. maar die is super kaaal alleen een km teller. en dat is het niks geen opties.
voor de facelift van de golf mk2 was er nog geen CL meende ik... toen noemnden ze het nog C.... (correct me if i'm wrong)
Gebruikersavatar
door Pilsman
#1077268
Hakkers schreef:
MichelMK3 schreef:En wat betreft het CL verhaal, hier krijg ik ook geen hoogte van, want volgens mij heeft de meest standaard golf het type CL aanduiding, of heb ik dit verkeerd. En wat maakt een golf nu eigenlijk GT? Ik heb ook op papier een CL, maar er zitten standaard behoorlijk veel opties aan, denk aan zwarte spatbordranden (GTi,VR6), originele vw-side skirts, stuurbekrachtiging, electrische ramen, in hoogte verstelbare kuipstoelen, hoofdsteunen achter, centrale vergrendeling, van die zilveren wijzerplaten....Ik denk dat dat komt omdat het een atlanta sport is (101pk), maar waarom dan toch type aanduiding CL?
MichelMK3,

een golf 3 GT heeft schijfrem achter en is altijd een 1800 CC blok. de GT heeft steek 4X100. alle andere Golf 3's hebben geen schijfrem achter met uitzondering van een GTI en VR6. die hebben beide ook schijfrem achter maar hebben steek 5X100.
Ik heb hier voor de deur staan(me auto joh), golf mk3, 2.0, 8v C-L, en heb schijfremmen achter. 4x100. leg dat is uit?
Gebruikersavatar
door Erik-Jan
#1077275
SneakyBass schreef:
willemvansoeren schreef:
will-editionone schreef:SneakyBass,

er bestaat toch ook een golf c?

kan er naast zitten hoor maar dit schoot me even te binnen :roll:
idd de c versie is er. maar die is super kaaal alleen een km teller. en dat is het niks geen opties.
voor de facelift van de golf mk2 was er nog geen CL meende ik... toen noemnden ze het nog C.... (correct me if i'm wrong)
ik dacht dat het anders zat...

je hebt eerst een Golf C
toen een golf 1 en daarna pas een golf 2...

de Golf C kwam voor de golf 1...
DACHT IK ;)
door B-ram
#1077952
golf 3 gt kan natuurlijk ook een 1,9 tdi in liggen. Heeft wel gewoon 4x100.

Alleen vr6 en gti hebben 5x100. Maar er zijn meerder modellen met schijfremmen rondom.

110 pk tdi heeft volges mij altijd schijven rondom.
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#1078062
een lastige! wat betekenen de motorcodes?

ik heb een ABS blok en dat is in ieder geval geen Anti Blokkeer Systeem :lol: maar waarvoor staan deze letters van het blok?
Gebruikersavatar
door stn1
#1116485
Erik-Jan schreef:
SneakyBass schreef:
willemvansoeren schreef:idd de c versie is er. maar die is super kaaal alleen een km teller. en dat is het niks geen opties.
voor de facelift van de golf mk2 was er nog geen CL meende ik... toen noemnden ze het nog C.... (correct me if i'm wrong)
ik dacht dat het anders zat...

je hebt eerst een Golf C
toen een golf 1 en daarna pas een golf 2...

de Golf C kwam voor de golf 1...
DACHT IK ;)
vanaf de eerste mk2 had je al een aantal modellen. Basis, C, CL, GL, Carat, GTI, GTD. De C was niet eens het meest kale model :mrgreen:

Na de facelift te herkennen aan het schuine schrift in de typeaanduidingen.
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#1116508
De C en CL zijn type aanduidingen

de Golf C voor de mk1 kan niet.
Gebruikersavatar
door lexo
#1116515
Hakkers schreef:GLS: Grand Luxe Sport???
nee GLS is toch de nieuwe NPD wat weer staat voor: Nederlandse Pakket Dienst :mrgreen: :P

nee ff serieus: de afkorting weet ik niet precies waar die voor staat. maar bij een GL ( Grand Luxe ) heb je een luxere uitvoering van een golf met extra sierstripjes enzo. en bij een GLS heb je ook nog het één en ander apart aan het blok. (weet niet wat precies :oops: ) dus hoogstwaarschijnlijk staat het idd voor Grand Luxe Sport.

synchro = een soort van 4-wiel aandrijving. met een visco koppeling.
bij dit soort aandrijving ( o.a. golf rallye, G60 16V, G60 synchro en de golf country ) deze auto's rijden op de VOORwielaandrijving. wanneer 1 of beide VOORwielen grip verliezen, gaat de aandrijfas naar achteren draaien. wanneer deze as gaat draaien gaan de achterwielen meewerken en dan rijd men dus pas met 4-wielaandrijving. wanneer men hard optrekt met een synchro golf zal men dus ook met 4-wielaandrijving rijden :D dit is het zo ongeveer. zal het nog even precies uitzoeken op internet enzo :D en zal het hier posten. :)

W10: blok met 10 cilinders in W vorm. (zit vaak in touareg)
W12: blok met 12 cilinders in W vorm. (zit vaak in touareg)

EL. Ramen: electrische ramen
LM velgen: Lichtmetalen velgen (sportvelgen)
CV : centrale vergrendeling
NOTK: Nader overeen te komen (gaat over de prijs bij verkoop of inkoop)
TEAB: tegen elk aanemelijk bod (gaat over de prijs bij verkoop of inkoop)
N/A : not available (kom het soms tegen als ik dingen opvraag van m'n auto)

GTI ( al eerder gepost) Grand Tourismo Injectie

GSI : verboden term op VWforum :P
Eigenlijk staat N/A voor Not Applicable, betekend bijna hetzelfde als not available overigens..

;)
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1116567
Pilsman schreef:
Hakkers schreef:
MichelMK3 schreef:En wat betreft het CL verhaal, hier krijg ik ook geen hoogte van, want volgens mij heeft de meest standaard golf het type CL aanduiding, of heb ik dit verkeerd. En wat maakt een golf nu eigenlijk GT? Ik heb ook op papier een CL, maar er zitten standaard behoorlijk veel opties aan, denk aan zwarte spatbordranden (GTi,VR6), originele vw-side skirts, stuurbekrachtiging, electrische ramen, in hoogte verstelbare kuipstoelen, hoofdsteunen achter, centrale vergrendeling, van die zilveren wijzerplaten....Ik denk dat dat komt omdat het een atlanta sport is (101pk), maar waarom dan toch type aanduiding CL?
MichelMK3,

een golf 3 GT heeft schijfrem achter en is altijd een 1800 CC blok. de GT heeft steek 4X100. alle andere Golf 3's hebben geen schijfrem achter met uitzondering van een GTI en VR6. die hebben beide ook schijfrem achter maar hebben steek 5X100.
Ik heb hier voor de deur staan(me auto joh), golf mk3, 2.0, 8v C-L, en heb schijfremmen achter. 4x100. leg dat is uit?
jij niet de enige hoor.

ken er nog wel een paar mete en 2 liter blok en 4 x 100 en schijven achter
#1129815
W10: blok met 10 cilinders in W vorm. (zit vaak in touareg)

maak hier maar een V10 van ;)
zijn in feite 2 R5 (reihe)5 motoren aan elkaar.

en de blokcode ABS staat nergens speciaal voor ;)
#1150903
GTD is dat niet gewoon golf turbo diesel?
bij een golf 2 is de meest basic een golf C bij een mk3 is dat CL, maar goed ik heb ook een golf 3 CL op kenteken maar hij is milestone uitgevoerd dus eigenlijk slaat die cl dan nergens meer op!
C comfort CL comfort luxe en GL Grand luxe
en ik zag spi ook nog niet: singlepoint injectie
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#1150974
leongti schreef:dan mag jij mij vertellen wat daar dan het verschil tussen is?

Nm = n/m newtonmeter. Dus hoeveelheid newton op lengte 1 meter.

Nm = Newton x meter (kracht x afstand = torque)
N/m = Newton gedeeld door meter (kracht per afstand is geen moment)

ms = meter x seconde
m/s = meter gedeeld door seconde (afstand per seconde = snelheid)

Mvg.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]