VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Wesselb
Hallo allemaal,

Ik reed vandaag met een collega naar zijn huis. Ik was net weg bij mijn werk en moest afremmen om links af te slaan. Ik schakelde terug van de 3 naar zijn 2 en toen sloeg de motor af en acculampje ging branden. Ik heb de motor weer gestart en kon verder rijden. Een paar honderd meter verder gebeurde het weer. Precies hetzelfde. Ik heb het in totaal 4 keer gehad en daarna is het weg gebleven. Vorige maand heb ik het ook gehad, toen is de ANWB er bij geweest en heeft de accu gecontroleerd en de auto uitgelezen. Ook is de auto toen bij de VW dealer uitgelezen. Wie weet wat dit kan zijn?? Hij rijd nu weer goed,maar het kan zo weer terugkomen denk ik.

Alvast bedankt
door brambakker2003
inderdaad...vervuiling in het gasklephuis...schoonmaken
door Wesselb
Oke bedankt mensen, ik heb een afspraak gemaakt voor aankomende vrijdag. Ze doen dan ook meteen de wintercheck. En ze kijken even naar de schijven achter en de remblokken. Dan is ie weer helemaal goed voor de winter. Ik laat het weten wat het is.

Groeten

Wessel
door dennis20v
Wesselb schreef:Hallo allemaal,

Ik reed vandaag met een collega naar zijn huis. Ik was net weg bij mijn werk en moest afremmen om links af te slaan. Ik schakelde terug van de 3 naar zijn 2 en toen sloeg de motor af en acculampje ging branden. Ik heb de motor weer gestart en kon verder rijden. Een paar honderd meter verder gebeurde het weer. Precies hetzelfde. Ik heb het in totaal 4 keer gehad en daarna is het weg gebleven. Vorige maand heb ik het ook gehad, toen is de ANWB er bij geweest en heeft de accu gecontroleerd en de auto uitgelezen. Ook is de auto toen bij de VW dealer uitgelezen. Wie weet wat dit kan zijn?? Hij rijd nu weer goed,maar het kan zo weer terugkomen denk ik.

Alvast bedankt
is dit een geintje? :?
ik had het gisteren ook!
aculampje, abs, airbag,cockpit ging ook uit
startkabels hielp ook niet 1 keer gas geven en uit ging tie
mijn accu staat nu onder de lader
en daarna meten of me dynamo nog ok is
door Jeff_Edison
Dat kan goed de dynamo zijn..!!

Meestal start hij dan met startkabels, en zodra die eraf gaan valt de motor uit..!!

FF accu controleren en laadspanning controleren
door drolbaars
Of, wat ik al vaker heb meegemaakt, is dat de massakabel in 2en ligt, of het massapunt onder de accu is afgebroken, dan valt ook alles uit...
door Wesselb
Nou ik kreeg net een foontje van de dealer. Gasklephuis zat dicht,moet worden schoongemaakt. Ook zijn de schijven rondom aan vervanging toe. Tevens word er een lekkage aan de rechterkant verhoplen door de deurplaat los te halen en af te kitten. Gaat me ongeveer 750 euro kosten zeiden ze, en heb de auto pas 7 weken :(

Ach ja dan is ie weer helemaal goed voor de winter.

Mensen heel erg bedankt voor jullie reacties en een fijn weekend toegewenst :smokin:
door Wesselb
Hij rijd en remt weer super! Wat het schoonmaken van het gaskleppenhus kan helpen! Hij trekt weer sneller op, kortom ik ben nog steeds super blij met mijn aanschaf van een folf IV. Ook al is het maar een 1.4, ik vind hem snel genoeg.
door VariantTDI
Had ik ook met de TDI,
bleek dat ie niet warm was en steeds afsloeg. Eergister de gloeiboegies werden niet aangestuurd om een of ander reden. Dus hij werd niet warm, schakel je van de 2 terug na 1 om te stoppen sloeg ie af, uit zetten op contact, weer uit en weeer op contact gloeide ie fftjes en toen niks meer van te horen gekregen :mrgreen:
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]