VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#64824
Het leek me wel een leuk idee om een verzameling te maken van alle low-budget tuning tipps en tricks, bv het swappen van een gasklep of nokkenas.

Ik zal aftrappen:
Voor de G60 rijders, ga naar de sloop en zoek een Ford V6 van een Granada, Scorpio, Capri of iets dergelijks. Haal hiervan de carterontluchting uit elkaar en haal hier een kogellagertje uit. Plaats in de slang van je STK naar je retourbuis en je hebt voor bijna niks een goed werkende boostvalve.

Nog een keer voor de G60 rijders, zoek op Marktplaats of E-Bay iemand die een Porsche 944 aan het strippen is en kijk of hij de benzinedruk regelaar (3,5 bar) voor een zacht prijsje wil verkopen. Met geluk heb je er voor 10 euro weer een paar paardjes bij. Zorg wel dat je het goede Bosch nummer hebt, dat zal ik hier nog posten heb het nu niet bij de hand.

Voor 1300 Polo en Golf rijders. Als je een 55pk blok hebt, zoek dan op Marktplaats of E-Bay naar een nokkenas van een 3F motor (75pk) en je hebt weer wat pk'tjes en toeren meer.

Wie volgt? Elke type auto en motor toegestaan.
kobee2003 vinden dit leuk
door Tommy
#64846
ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

doe geen snelle(re) chip op je standaardauto!!!! kost veel en je schiet er nix mee op :lol:

mooi topic ga ik in de gaten houden :clap:
door jimmy1
#67110
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

doe geen snelle(re) chip op je standaardauto!!!! kost veel en je schiet er nix mee op :lol:

mooi topic ga ik in de gaten houden :clap:
Hoezo schiet je er niks mee op? 150pk->200pk, schiet ik toch wel iets sneller mee op denk ik.

Goedkoop open luchtfilter met maximale luchttoevoer: http://bambergvr6.50megs.com/stock_airbox_cai.htm
Gebruikersavatar
door VAG79
#67125
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

doe geen snelle(re) chip op je standaardauto!!!! kost veel en je schiet er nix mee op :lol:

mooi topic ga ik in de gaten houden :clap:

Das de domste tip die ik ooit gehoord heb, je bedoeld hopelijk/denk ik de vw,s zonder turbo.

Mijn Golf V GTI gaat van 200pk naar 260pk..das toch een leuke winst :roll:


Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.
door indodeze
#67229
PatrickMk1 schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

doe geen snelle(re) chip op je standaardauto!!!! kost veel en je schiet er nix mee op :lol:

mooi topic ga ik in de gaten houden :clap:

Das de domste tip die ik ooit gehoord heb, je bedoeld hopelijk/denk ik de vw,s zonder turbo.

Mijn Golf V GTI gaat van 200pk naar 260pk..das toch een leuke winst :roll:


Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.
en hoeveel pk/koppel kan je ongeveer winnen met zo'n gasklephuis van een audi?
en is het plug and play of moet je ook nog aanpassingen verrichten.
en is het ook te doen op een pf blok?
Gebruikersavatar
door VAG79
#67299
Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6
Gebruikersavatar
door saus
#67315
Voor 16v

uitlaatnokkenas als inlaat.
Suzuki gsx r750/1000 gaskleppen
megasquirt
ford edis 4 ontsteking
Gebruikersavatar
door thetranceplanet
#68439
Meer meer meer :lol:
door Paul-vr6
#68465
saus schreef:Voor 16v

uitlaatnokkenas als inlaat.
Suzuki gsx r750/1000 gaskleppen
megasquirt
ford edis 4 ontsteking
Zou je wat meer kunnen vertellen over die ontsteking ?
door Tom-vw
#68525
PatrickMk1 schreef:Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6
Weet je of dat ook kan met een 1800 RP blok? Want zo te zien zit de inlaat aan de andere kant?
door royvr6
#68591
tegenwoordig kun je een soort ventilator kopen die je na je luchtfilter plaatst, maatje van mij heeft dat op zijn type 3 vr6 gemaakt, ik heb hem in eerste instantie uit staan lachen omdat dat geen nut zou hebben, nu spint ie zelfs in de 2 nog door als hij vol gas geeft en dat deed hij eerder niet.
hij heeft wel een open luchtfilter mischien dat dat ermee te maken heeft.
het is echt merkbaar zegt ie, of het zo is weet ik niet.
kost 100 euro op marktplaats.

wel zeker merkbaar is een openluchtfilter met ram air systeem, dat houd in dat je een open lucht filter hebt met een omhulsel dus eigenlijk een filterhuis die houd de warme lucht van je blok bij je lucht vandaan, hieraan maak je een slang, die je erbij krijgt of koopt en die laat je vanaf het filter naar de grille of ergens anders heen lopen, waar je lucht van buiten af kunt aanzuigen.
scheelt ongeveer 7% vermogen heb ik me laten vertellen.

greetz roy.
Gebruikersavatar
door svries
#68627
Zeer goed topic.

Kan een mod. het sticky maken?
Gebruikersavatar
door enkhuizergolf
#68659
PatrickMk1 schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

doe geen snelle(re) chip op je standaardauto!!!! kost veel en je schiet er nix mee op :lol:

mooi topic ga ik in de gaten houden :clap:

Das de domste tip die ik ooit gehoord heb, je bedoeld hopelijk/denk ik de vw,s zonder turbo.

Mijn Golf V GTI gaat van 200pk naar 260pk..das toch een leuke winst :roll:


Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.
welke audi 5 cil. en maakt het vermogen van de audi moter ook nog uit ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 51
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]