VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2557878
ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.

verbruik bleef 1 op 19

goedkoper dan een chip of obd tuning

egr dicht, kost ook bijna niks
kat leeg
totaal dus zo'n 40pk winst en een stuk meer koppel
#2558235
Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.
en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.
#2558246
GOFAST schreef:
Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.
en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.
Mwa, met een box met diode dus voor turbodruk verhoging is dat redelijk te doen hoor. Mijn sdi was met een johny powerbox met alleen een powerbox van 64pk 114nm naar 75pk en 161nm gegaan. :tu: Gaat weliswaar om een kleine 11pk maar wel op een auto zonder turbo. 135 140pk is zeker wel haalbaar ook hoor met een powerbox en eventueel nog een bleedvalve.

Gerlof heette die dacht, die had ook een sdi, die was naar 86 pk !!! gegaan met lege kat, powerbox van johny en de tuutjes die op de inlaat zitten op een standaard sdi had hij eruit gehaald. Ging om polo sdi ook.
#2558376
KaRaKaN schreef:Mwa, met een box met diode dus voor turbodruk verhoging is dat redelijk te doen 140pk is zeker wel haalbaar ook hoor met een powerbox en eventueel nog een bleedvalve.
deze jonny box heeft geen turbo druk verhoging.
misschien dat ze er ook met zijn.
maar ik zie ze zo niet.

Afbeelding

misschien met een chip op maat, fris blok en veel rook dat je de 150 pk haalt. :?
een bleedvalve heb ik gehad op me tdi, ja turbodruk ging omhoog maar constant noodloop omdat je maar 0,2 bar rek hebt.
waardoor de motor na een paar sec vol gas gas terug begon te nemen en ik iedere x weer opnieuw me poot moest optillen.
geen succes dus.

een powerbox op een vp is geweldige "value for money" tunning dat is een feit.
#2558392
ha, ha ,ha prachtig pvc !!
nou kijk een cold air intake kun je van pvc maken maar ik zou het zelf niet snel doen want het ziet er echt niet uit.
wel grappig.

de eerste stappen voor het opvoeren van een N/A motor zijn meestal wel het zelfde.
-nokken assen.
-verstelbaar nokken as tandwiel.
-compleet uitlaat systeem
-software op maat.

er is dus eigenlijk niet echt veel op te voeren aan een motor zonder turbo voor weinig geld.
met turbo zijn de low budget methode gewoon makkelijk uit te voeren met redelijk resultaat.
#2558425
Zijn er nog leuke upgrades voor een standaard Golf 2 1.6 uit 1985? ik denk dat je er zat op kan zetten of veranderen, maar ben echt een leek hierin.

Ik hoor het graag!
#2558567
Carburateurtje(s) dus die ellendige 2ee/2e2 carb eraf , spaghetti uitlaatspruitstuk incl knappe uitlaat of nokkenass maar dat kost eigenlijk al wel veel vergeleken wat je ervoor terug krijgt.
Ik zou het houden bij uitlaatje en de carbs dan , alles verder kost veel voor weinig extra.
Beter kun je er al dan een 1.8 8 kleppertje erin hangen , alles past zo 1 op 1 op elkaar en dit is in principe met een weekend allemaal gewisseld.
Een 1.6 kan wel aardig worden opgevoerd maar dan moet je je budget laten groeien :lol: .
Afbeelding
#2559029
GOFAST schreef:
Gerkenator schreef:ik had destijds in mijn tdi een johnny-box
iets van 100 euro, ging van 110pk naar ongeveer 150pk
kon zelfs nog meer maar dan begint ie te roken.
en jij gelooft dat ?
dat red je echt niet.
hangt ook van je blok af denk pompverstuiver of verdelerpomp
ik had kat ook leeg en egr dicht en k&n inlegfilter

met grotere verstuivers was er zelfs nog meer winst te halen werd mij verteld

is door middel van uitlezen met laptop vermogen gemeten, ik weet niet hoe betrouwbaar dat is maar ik zat bijna op 150 pk ( iets van 147-148 ofzo ) en hij rookte toen net niet.

blok was verder ook in goede conditie

maakt ook niet uit, leukste vond ik het eruitrijden van snelle benzine autotjes die denken er een diesel wel uit te kunnen rijden
of het in derde versnelling nog doorspinnen met 225 banden
#2559074
Gerkenator schreef:hangt ook van je blok af denk pompverstuiver of verdelerpomp
klopt achter een 115pk PD motor hangt ook een grotere turbo als de vn15 van een VP.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 51

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]