VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2787309
Ik heb onlangs mijn Golf 3 koplampen vervangen door andere exemplaren, deze blijken elektrische stelmotoren te hebben. Ik heb hier echter geen voorbereiding voor in m'n dash (schakelaar, kabelboom, enz enz).
Gaat dit problemen opleveren bij de APK?
#2789875
Stelmotor voor hoogte regeling is kapot in de linker koplamp van mij Audi TT. Als ik het wieltje van de hoogte regeling in de auto vervang voor een blinde plaatje (Bij Xenon hoogte). Word hij dan goed gekeurd? Alvast bedankt..
#2789916
Er hoeft niet eens een blind plaatje op te zitten..

Als er geen schaalverdeling (stand 1, 2, 3 etc) meer aanwezig is, is het goed voor de apk. Dus als je het scrollwieltje er compleet uit haalt is het gewoon goed. Het staat natuurlijk wel netjes als je er een plaatje in terug zet..
#2801492
Vraagje heb eind van de maand me apk keuring. Reed altijd met een 3'' downpipe zonder kat en een middenpijp. Voor de apk moet deze natuurlijk weg. Een vriend heeft ff me oude downpipe en tussen demper erin gegooit. Echter zit de uitlaat niet lekker hoe hij hoort hij dreunt licht door omdat hij soms tegen het chassis aankomt. Ook zit de uitlaat ophaning er niet op die er in het midden opzit normaal. De uitlaat is wel gwn vast en gasdicht. Enige is soms dreunt ie door en geen ophaning. Is dit een apk afkeur? Lijkt  me van niet toch...
#2801528
Uitlaat moet deugdelijk bevestigd zijn, en over de volledige lengte gasdicht zijn. Dat zijn de enige eisen..

Als hij normaal bijv op 4 plaatsen in rubbers hangt, en nu in 3, maakt dat inprincipe niet uit. Zolang er geen gevaar is dat hij er onder vandaan valt. "Deugdelijk" is een ruim begrip..
#2801576
Wielophanging raken mag niet, chassis... Ligt eraan hoe erg, als hij er af en toe tegen aan stoot met een flinke drempel zou ik hem niet om afkeuren.
#2806882
golf1025 schreef:Golf Cabrio 1994, Rugleuning voorstoelen vergrendelen niet, dit is afkeur, maar hoe op te lossen?
Nieuwe stoelen waarbij de rugleuningen wel vergrendelen.

Ik heb een barst in m'n voorruit ter hoogte van m'n achteruitkijkspiegel, met een vertakking:

Afbeelding

is dit APK afkeur?
#2806883
Het is een beetje een lastige, je moet er even mee aan het meten.

Enkelvoudige scheuren in het directe en indirecte zichtveld zijn toegestaan, vertakkingen zoals bij deze het geval is niet..

In het randvlak is dat echter wel toegestaan. Je moet dus alleen gaan meten in welk vlak dit valt..
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]