VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2780288
Ik heb onlangs mijn Bora bij de garage gehad voor een check up en er werd een opmerking gemaakt over de bestuurders gordel. Zou APK afkeur zijn doordat de randen begonnen te pluizen, rafelen. Ik zag dat dat door de gordelklem kom die in de houder geklikt wordt. Is dit een kwestie van beetje bij werken en weer klaar?
Er zitten alleen wat pluisjes aan de randen op 1 stukje
Laatst gewijzigd door TCDD op 23 mar 2017 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2780670
TCDD schreef:
krullenbol schreef:Of even met een klein schaartje de pluizen eraf knippen en daarna met een aansteker eroverheen gaan :mrgreen:
Dat was ik inderdaad ook van plan.

Pluizen van een gordel is geen afkeur.
Als echt de koordlagen doormidden zijn is het pas afkeur, dit is vaak goed te zien als je er een zaklamp tegen aan drukt.
#2780720
Plaats dan ook de volledige eis..


3. De gordels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zijn beschadigd. Het pluizen van de gordel wordt niet gezien als een beschadiging. Indien sprake is van corrosie is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.

Ik ben zelf keurmeester, heb pluizende gordels altijd nog goedgekeurd, ook met streekproef geen probleem, want zoals je hierboven leest mag het gewoon, tekst komt regelrecht uit het APK regelgeving RDW 2017.
#2780733
Haha :mrgreen:

Of gewoon zelf aangeven dat het in de regelgeving staat. Dan mogen ze hem daarop gewoon niet afkeuren. Een goed onderdeel afkeuren is net zo strafbaar als een defect onderdeel goedkeuren..
#2780743
Wielen mogen per kant niet meer dan 3cm uit steken, en ze mogen niet aanlopen. Als je daaraan voldoet is het prima..
#2785015
Nou goed nieuws waar ik super blij mee ben! Auto is naar rdw lelystad geweet voor een weggedrag test met de mk2 vr6. Is wel leuk om te zien dat je eigen auto met 215km per uur langs komt rijden.

Totaal 1.5 uur bezig geweet met de auto en kon al weer weg.
#2785042
Ik scheet hem 4 kleuren maar is eigenlijk helemaal niet nodig. Als je auto goed remt en stuurt en strak rijd dan is er niks aan de hand. Je mag er helaas niet filmen of foto's maken. Dat hij met 215 km per uur voorbjj knalt met het o zo mooie vr6 geluid was nog het mooist
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]