VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
door VW-Ruud
Hallo, ik ben aan het denken om de vento weg te doen en er een scirocco voor in de plaats te laten komen,dit omdat je deze nog maar zeer weinig ziet maar ik het toch zeer mooie auto's vind 8) .

Nu mijn vraag: waar moet ik op letten bij een scirocco? Wat zijn zwakke punten van deze auto's?

Alvast bedankt mensen
door Campion
www.heiloo-oost.nl/myscirocco/Foto's/index.html

schade: doe de achterklep open en bekijk de balk rechts en links (eventueel bekleding ff weghalen) is deze geknikt, auto laten staan heeft schade.

bij een 16v: kijk ook ff op de balk waar de radiator op "leunt" waar deze balk aangehecht zit aan de langsbalken. Zit hier een scheur of roest: auto laten staan.

verder roest op de normale plekken: bij raamrubbers in de hoeken.

mocht je er 1 op het oog hebben in noordholland mag je mij contacteren dan wil ik wel ff mee kijken ;)

zeg ook ff wat voor rocco je zoekt ;)

kijk ook ff op www.scirocco-forum.nl
door VW-Ruud
Campion schreef:www.heiloo-oost.nl/myscirocco/Foto's/index.html

schade: doe de achterklep open en bekijk de balk rechts en links (eventueel bekleding ff weghalen) is deze geknikt, auto laten staan heeft schade.

bij een 16v: kijk ook ff op de balk waar de radiator op "leunt" waar deze balk aangehecht zit aan de langsbalken. Zit hier een scheur of roest: auto laten staan.

verder roest op de normale plekken: bij raamrubbers in de hoeken.

mocht je er 1 op het oog hebben in noordholland mag je mij contacteren dan wil ik wel ff mee kijken ;)

zeg ook ff wat voor rocco je zoekt ;)

kijk ook ff op www.scirocco-forum.nl
m'n virusscanner zegt dat er een worm zit in je eerste link :wink:

op scirocco-forum.nl had ik een hele nette zien staan : http://www.scirocco-forum.nl/nuke/html/ ... opic&t=229

ik wil het liefste op z'n minst een 1800, maar vooral wil ik er een waar niet (afgezien van het standaard onderhoud natuurlijk)gelast/gespoten/gesleuteld hoeft te worden, dit omdat ik niet weet hoe lang ik nog plaats heb om dit te doen.

edit: ik heb nog een vraagje mssn beetje raar :wink: , maar ik ben zelf 2 meter lang, kan ik dan een beetje comfortabel zitten in een rocco? in mijn vento heb ik ook niet alle ruimte, maar kan er goed in rijden/zitten.
door Campion
ja je kan erin zitten ken een gast van 2m + die er ook goed in zit, en die link die je stuurt is een hele goede auto, iig niet aan geprutst of schade oid ;)
door VW-Ruud
lijkt mij een hele nette auto idd, weet jij toevallig waar die auto staat? Weet je van wie die is?

En denk je dat de prijs een beetje redelijk is? Want wat dat betreft ben ik aardig voor de gek te houden heb geen idee wat zoiets waard is? als je op mp ofzo kijkt lopen de prijzen ook aardig uiteen.

Is het blok wat erin ligt een goed?(Staat niet bekent als probleemblok oid?)
door VW-Ruud
Hoe zit het trouwens met onderdelen voor een scirocco, is hier goed en voor een redelijke prijs aan te komen?
door PoloFrank
Je moet Rocco ff contacten op dit forum, of op t scirocco forum, hij heeft volgens mij nog een nette scirocco te koop staan en weet er ook heel veel van!
door Whannsin
Hier is een link naar het oude scirocco forum. Ik had dezelfde vraag meer dan een jaar geleden.

http://www.sciroccoforum.nl/viewtopic.php?t=826

Succes met de zoektocht en daarna aankoop! :D

Ik moet wel zeggen dat ik zelf heel veel geluk heb gehad tot nu toe met de auto. Wat achterstallig onderhoud maar dat was niet zo veel en dat heb je helaas vaker als mensen een auto gaan verkopen.
door tropic86
Goeie keus een scirocco,er staan er in nederland nog ongeveer 760 op kenteken.
Dus je mag wel zeggen dat ze schaars aan het worden zijn,al zou je dat niet zeggen als je naar boekel komt.
Let er ook even op dat als je bij een scirocco gaat kijken dat je bij de achteras ophangpunten kijkt onder de auto.
Hier bedoel ik mee dat let even goed op dat waar de achteras aan het carosserie gemonteerd is deze plekken niet overmatig roest vertonen.
Let ook op roest onder aan de a stijlen en in kijk de rechter achterwielkast na daar zit een bevestigingssteun voor de vulhals van de benzine tank.
Deze wil ook nog wel eens door rotten,dan word het erg nat in de kattenbak.
En let er ook op dat als er een body kit omheen zit dat er geen rotte plekken zitten in de wielranden,dorpels en boven de uitlaat,de plaats waar de uitlaat onder de auto vandaan komt net onder de achterbumper.

Succes!!
door HunterG40
Jow Ruud,

ik zie nu pas dat je maybe een scirocco wil. Tof hoor, ik ga ook weer een corrado halen. Heb de polo en de golf zo goed als verkocht.

Maaruh als je ergens naar een scirocco gaat kijken, laat ff weten, dan ga ik wel mee. Heb er nogal verstand van zeggen ze :mrgreen:
Als je het fijn vind als ik mee ga, dan pb ik je mijn nummer wel ff, want weet niet of Laura het nummer van haar favoriete neef wel heeft 8) :wink:
door VW-Ruud
HunterG40 schreef:Jow Ruud,

ik zie nu pas dat je maybe een scirocco wil. Tof hoor, ik ga ook weer een corrado halen. Heb de polo en de golf zo goed als verkocht.

Maaruh als je ergens naar een scirocco gaat kijken, laat ff weten, dan ga ik wel mee. Heb er nogal verstand van zeggen ze :mrgreen:
Als je het fijn vind als ik mee ga, dan pb ik je mijn nummer wel ff, want weet niet of Laura het nummer van haar favoriete neef wel heeft 8) :wink:
Hey sander,

ben er idd zeer hard over na aant denke om dr een te gaan halen, maar moet dr eerst nog even over nadenken , en mocht het doorgaan dan moet ik nog natuurlijk eerst de vento verkopen ..
door HunterG40
VW-Ruud schreef:
HunterG40 schreef:Jow Ruud,

Hey sander,

ben er idd zeer hard over na aant denke om dr een te gaan halen, maar moet dr eerst nog even over nadenken , en mocht het doorgaan dan moet ik nog natuurlijk eerst de vento verkopen ..
Ja als je idd maar een weloverwogen keuze maakt.
Maar mocht het zover komen, dan gaan we wel eens met een krik en een zaklamp een paar rocco's bekijken :wink:
door VW-Ruud
@HunterG40,

Jah idd, ik heb er wel zin in eigenlijk , heb een hele knappe zien staan.

http://www.scirocco-forum.nl/nuke/html/ ... opic&t=229

Maar weet toch nog niet helemaal zeker of ik het wel moet doen :?

maargoed we zien wel :)
Laatst gewijzigd door VW-Ruud op 13 jun 2007 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
door VW-Ruud
Ruben schreef:http://www.scirocco-forum.nl/nuke/html/ ... opic&t=229

Dat is een nette wagen inderdaad, de eigenaar zit hier ook wel. Maar niet echt actief. Zijn membername is meen ik iets met Paul. Maar dan kan ik er ook compleet naast zitten :mrgreen:

Succes met de zoektocht!
Ja klopt is idd van Paul, heb al contact met hem via de mail :wink:
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2