VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
#2834856
Hallo, net lid van dit forum geworden.
Wij hebben een Golf+ uit 2013 en een Sharan uit 2006. Nu brandt er bij de Sharan een lamp in de boordcomputer nadat de sleutel op contact staat. Deze lamp verdwijnt ook weer. Weet iemand wat dit betekend? Die rode pixels zijn helaas gekomen nadat het afgelopen winter erg koud was, zou dit makkelijk te repareren zijn?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Bijlagen:
IMG_20210814_192117.jpg
IMG_20210814_192117.jpg (4.7 MiB) 1585 keer bekeken
#2834857
Er zal ergens een lamp kapot zijn. Weet niet hoe het bij deze panelen werkt, of er bijvoorbeeld ook de locatie van de kapotte lamp aangegeven word. Ik zou zeggen: " doe eens een rondje rond de auto". Oa https://kms-apeldoorn.nl zou je kunnen helpen met je display van je paneel.
#2834865
josdavids schreef: 14 aug 2021 19:55 Er zal ergens een lamp kapot zijn. Weet niet hoe het bij deze panelen werkt, of er bijvoorbeeld ook de locatie van de kapotte lamp aangegeven word. Ik zou zeggen: " doe eens een rondje rond de auto". Oa https://kms-apeldoorn.nl zou je kunnen helpen met je display van je paneel.
We zijn alle lampen bij langs geweest, tot stadslicht en mistlicht aan toe. Alles werkt
#2834866
Golfcountry91 schreef: 14 aug 2021 20:39 Dat deze lamp brand als je contact aan zet klopt.
Zodra je het rem pedaal bedient zal deze ok geven en uitgaan.
Dat is hoe het systeem bij een sharan werkt.
Oké omdat het boekje aangeeft dat er een lamp kapot zou moeten zijn. Alle lampen werken, gister alles bij langs geweest
door Mari
#2834877
... soms heb je lampen die wel branden maar niet de juiste weerstand hebben waardoor de computer getriggerd wordt en het waarschuwingslampje aan zet... Je zou verwachten dat er naast het gele lampje ook een melding op de boordcomputer verschijnt met een verwijzing naar welke lamp het probleem veroorzaakt!

Is er niet toevallig ipv een lamp een led geplaatst? Geen melding van welke lamp in de boordcomputer, dan even uitlezen met VCDS om te zien of die wat meer info geeft.
door JohanvRijn
#2835110
Hey daar luitjes van deze Forum!

Ik had even een vraagje over wat een monteur tegen mij zei over het rijden na een chip-beurt. Ik heb mijn auto ohzoleuk mogen chippen, maar mocht de eerste 100km 'niet trappen'. Zelf was ik vergeten om te vragen wat de reden hier achter was. Op het internet kan ik niets anders vinden dan dat de ECU de nieuwe waardes moet inlezen. Maar ik hoorde fabeltjes dat het ook super slecht voor je auto kan zijn.

Zelf ben ik dus wel benieuwd naar de logica. Weet iemand misschien een kleine opklaring te geven? Thanks! :-)
door Mari
#2835112
Trappen met een koude motor is slecht... eenmaal op temperatuur kan je gewoon trappen wat je wilt... zou niet weten welke waardes de ECU zou moeten inlezen, de boel is namelijk daarin gewijzigd... Welke monteur heeft je dit verteld?
door JohanvRijn
#2835113
Trappen met een koude motor is indd nooit de bedoeling, gelukkig ben ik niet iemand die dit doet.

Ja dit is dus precies wat ik dacht, vond het een beetje apart. Heb gister avond mijn auto gechipt en kreeg daar het verhaaltje mee.

Dankje voor je toelichting!
door RonyT
#2835872
Tiguan Allspace Highline bwj. oktober 2019. Weet er iemand of er in de kabelboom tussen de elektrisch bediende achterklep en het media center Discover reeds een verbinding is voor aansluiten van een achteruitrijcamera. Thanks.
door jb89
#2836121
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van mijn eerste auto, een VW T-cross 1.0 TSI LIfe 5-schakel.
Dealer-nieuw gekocht. Ik heb nog nooit eerder een auto gehad.

Nu vroeg me af, wat is nou de beste benzine om te tanken? Iedereen verteld me wat anders. Dus ik wil het eens bij de kenners neerleggen.

Ik woon dicht bij Belgie dus ik tank gezien de kosten meestal daar. Tot noch toe heb ik hem een maand in bezit en 3x E5 98 getanked.
Of kan ik beter voor e10 95 gaan?
Maakt het nog uit bij welk tankstation ik tank?

bvd
#2836129
Mijn mening:
Tank alleen euro98 (E5) of hoger, dit is gewoon beter voor je motor.
Je kunt wel euro95 (E10) tanken, maar daar zit meer bio-ethanol (E10 = 10%) in, hetgeen op den duur voor problemen met je motor KAN zorgen.
De verbranding van euro95 is niet zo goed als euro98 (of hoger). Je auto zal met euro98 ook betere prestaties leveren en zuiniger kunnen rijden.

Die paar extra centen voor euro98 wegen niet op tegen de evt. hoge reparatiekosten die je KUNT krijgen met euro95.
Bij de keuze voor euro98 speelt natuurlijk ook mee hoeveel km.'s je rijdt.
Als de meerprijs wel een rol speelt (daarom euro95 wil tanken), en als je 'm na een paar jaar weer inruilt, heb je mogelijk nog geen problemen.

Er zullen ongetwijfeld ook forumleden zijn die wel bewust kiezen voor euro95, maar dat is persoonlijk.
Als je in België kunt tanken zou ik sowieso euro98 (of hoger) tanken.

Veel plezier met je nieuwe auto !
door MJT
#2836479
Leden,

Iemand die mij van de volgende info kan voorzien:

Situatie: golf 3 96' 20vt
Motorcode APX

Ik heb 2 kabels lopen vanaf climatronic naar de ecu.
Die kan ik kwijd op 40 & 41 van de ecu. Maar welke kleur moet op welke positie.....

En vanaf stekker van de teller klok op pin 26 komt een paars/witte kabel. ( MFA brandstof verbruik signaal?)
Op welke penpositie moet die komen in de ecu?
#2837187
Goedemorgen leden,

Wellicht dat één van jullie mij kan helpen voor dat ik naar de garage ga, ik heb immers nog garantie :grinning:

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een Golf 7. Prima auto, maar nu heb ik een (luxe)probleem met de regensensoren.
Vanaf afgelopen weekend gaan deze af op de interval stand, ook al scheen de zon volop en was er geen regen, lijken ze dus niet meer te reageren op de sensoren.

Is er iets wat ik zelf kan checken of doen zonder 'm aan een diagnose apparaat te hangen?
  • 1
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en binnenkort i[…]

RCD310 bluetooth met chinees adaptertje

Snap ik, maar er ligt geen kabel naar onder de pas[…]

Heeft iemand een suggestie om de (offciele) VW-fie[…]

Golf 4 Paneelstof deur

Ligt eraan wat je precies wilt, er is zat te vinde[…]

probleem met turbo VW T5?

Bedankt voor jullie reacties. Er gaan geen lampjes[…]

Contact met alarmlichten

Ik ben bezig met een basis golf 3 rolling stones 1[…]

Golf info

Wie o wie heeft de handleidingen van www.golfinfo.[…]

heeft ie een terugroepactie gehad vanwege de deurg[…]