VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tommievw
#710833
goede uitleg, mijn polo die schommelt ook flink in de toeren.. best irritant.

hier maar eens eerst naar kijken :D
Gebruikersavatar
door PoloAn
#719790
golfje2, Hoi,
Wat een superduidelijke uitleg over de stappen motor.
Ik wilde je graag om wat advies vragen. Mijn Polo 6n (96 1.6 55kw/75pk) valt weg tussen de 2000 en 2500 toeren. M'n bobine heb ik pas vervangen dus die kan het niet zijn (lijkt me). Alleen rijdt het verschikkelijk beroerd en lijkt het of mijn vermogen dan helemaal wegvalt. Als ik hierna mijn koppeling intrap en weer laat opkomen dan pakt ie de snelheid weer op.
Heb jij nog wijze raad voor me?

Thanks anyway!
Gebruikersavatar
door Fabian_GTI
#719816
Super uitleg, heel veel van de problemen komen mij helaas maar al te bekend voor van mn oude 16v !! Natuurlijk heb ik ook het hoofdstuk kapotte stappenmotor gehad daarmee.
Gebruikersavatar
door rob4fun
#743900
Wordt met deze stappenmotor nu hetzelfde bedoeld als de nullastschakelaar op het gasklephuis van mijn 1.6 ABU-motor? Deze bleef in het verleden bij mij soms dood. Gewoom opnieuw op contact zetten, motorkap open, stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor eraf en er weer op, en dan zag ik de nullastschakelaar weer goed 'schieten' en gaf ie weer automatisch gas bij zegmaar... Stel dat de koelvloeistofsensor stuk is, dan functioneert deze schakelaar ook niet goed doordat hij valse waarden door krijgt... :???:
Gebruikersavatar
door wittekat
#917327
die wagentje van mij een golf 2 1.8 16v kr met 150pktjes doet als ie koud bij het starten,heel snel tot de 3 duuzend toeren en zakt ie tot de duuzend. zou dat ook door de stappenmotor komen gr daniel
Gebruikersavatar
door mechanic
#917387
dit zijn idd geen stappen motoren, maar duty-cycle kleppen. de klep word door de computer aangestuurd. het aantal pulsjes bepaald hoever de klep openstaat. dit kan je herkennen aan de aansluiting, hij heeft maar 2 draadjes.

stappenmotoren worden wel veel gebruikt, kijk naar kachel kleppen en stationair regelingen van bijvoorbeeld renault. ook op de elektriche carburateurs van de golf 3 enzo zitten de stappen motoren.
door het verwisselen van + en - op de verschillende aansluitingen kunnen ze stapjes maken, en zo dus dingen verstellen
Gebruikersavatar
door Rick28
#1007434
heeft iemand een foto van waar je die stappenmotor kan vinden bij een golf 3??? :roll:
Gebruikersavatar
door Erik-Jan
#1007439
misschien een domme vraag, maar is dat over het algemeen een duur onderdeel ??
wat tommievw herken ik namelijk, en zelfs bij de dealer kunnen ze zo 1,2,3 niks vinden...
Goed topic! hulde voor de maker!
Gebruikersavatar
door Erik-Jan
#1012510
is er misschien iemand die mijn stappenmotor kan demonteren, reinigen en monteren? (liefst in omg. Zwolle?)
door GSPT
#1012515
GerardMkIIVR6 schreef:Maar hoe kan het dan dat sommige gasten met een VR6 vooral duitsers die klep eraf hebben.
Bij de VR6 heb je ook nog de mogelijkheid om de stationair te regelen met een stationair stelschroef op de gasklep... Ik heb ook een VR6 gasklephuis op mijn G60 en regel momenteel ook de stationair met een stelschroef.

Ik heb er ook een Stappen motor (Ofwel STK: Stationair Toerental Klep) welke PWM (Pulse Width Modulated) werkt, dit is dus door een bepaalde blokpuls van de ECU te krijgen, hierdoor gaat deze heel snel open-dicht-open-dicht-open-etc... De snelheid hiervan is afhankelijk van de instellingen in de ECU.


Kijk hier maar even voor wat informatie welke om de MegaSquirt heen hangt: http://www.megamanual.com/ms2/IAC.htm
door GSPT
#1012533
En deze nog even voor Gerard.... (is een foto die ik gebruikt heb op het MS forum)


Afbeelding
Gebruikersavatar
door Edition Two
#1024227
ik heb hetzelfde probleem, bij het starten wil hij graag heel hoogtoerig gaan draaien, en als ik bij het naderen van een rood stoplicht (of een chickie in nood ;)) de koppeling intrap, valt hij weleens uit...zeer irritant. Ik bel morgen mijn mannetje maar eens.

Super uitleg, bedankt! :mrgreen:
door neicul
#1090487
misschien leuk om er aan toe te voegen, heb een tijd geleden problemen met stationair gehad, stappenmotor vervangen, motorregel unit vervangen, alle vacuum slangen vervangen, geen resultaat motor had het zogenaamde zagen.
Bleek het een temperatuur sensor te zijn (zit als je voor de auto staat aan de rechterzijkant van de motor, de onderste) heb hem vervangen (6 euro) probleem opgelost. Dus als je zoiets hebt check die temp. sensor ook maar even, heb er maanden naar gezocht maar uiteindelijk toch gevonden. :)
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#1090552
Je hebt nog een type. Deze zit op mijn monopoint en bedient gewoon de gasklep. Hier paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zit dus als stappenmotor op een 1.8 monopiont motorcode ABS.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]