VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1574541
ohw sorry hoor, sorry dat ik vraag of je me kunt laten zien dat er kr's geleverd zijn ná '88.

Gewoon een vraag uit pure interesse omdat ik er altijd van overtuigd ben geweest (en nog ben) dat ze tót '88 geleverd zijn.

Kennelijk is het nogal een hekel punt bij je. Dus ik stel voor dat we de discussie sluiten.

óf als er nog iemand anders is die er meer van kan vertellen?
#1575330
je zegt zelf er kan van alles aan gedaan zijn dus hoe kan ik het dan laten zien snap je

het staat op de site van rdw dat hij standaart 102 kw heeft dus een kr
er zat een kr in en hij was van 91
niet alleen deuren zonder stijltje
maar ook nieuw type zekeringskast

ik kan het je niet op een andere manier laten zien

en je geloofde het nog niet
dus dan houd het toch op of zie ik dat nou zo verkeerd

en het is geen hekel punt maar
ik heb heel veel dingen gehad dat ze zeiden kan niet
en idd daar ben ik een beetje klaar mee
ik hoef me niet te verdedigen
en doe dat ook niet meer

je kunt geloven wat ik zeg en anders jah zelf weten
#1575767
Ik moet er wel weer om lachen. Ik ben ook iemand die het ook niet kan geloven en ook nog steeds geen bewijzen heeft gezien. Het enigste wat het zou kunnen zijn is een overjarig model zoals ik dat noem. ergens voor show of wat dan ook gestaan en na een aantal jaar alsnog de weg op gezet met een kenteken.


En lees net dat de KR met 3 verschillende inlaatspruitstukken geleverd is. Word steeds gekker. Ook die verschillende spruitstukken wil ik wel eens zien. Ik ben nooit te oud om te leren maar in 13 jaar tijd dat ik al 16V rijd nog nooit dit soort verschillen gezien/ gehoord en heb al de nodige 16V blokken gezien en onder handen genomen.

Dus 180016Vkr, je hebt dan vermoedelijk een overjarig model. En dat je dit al heel lang moet aanhoren zal wel door bepaalde omstandigheden komen. Je hebt iets unieks wat dat betreft aangaat. Lekker blijven rijden. En ergens was een lijstje hoe het chassis nummer in elkaar steekt want dan kan je er nog wat wijzer van worden en weet je precies wanneer die gebouwd is. :D

Hier dit lijstje:
Opbouw Chassisnummer vanaf 1980

Hier een uitleg hoe (nieuw type) VAG chassisnummers vanaf 1980 gedecodeerd kunnen worden.

Het chassisnummer bestaat uit 17 karakters die samen 11 velden vormen, we nemen bijvoorbeeld deze Golf 1:

WVWZZZ17ZDW123456

De informatievelden zijn als volgt op te delen:

W__V__W__Z__Z__Z__17__Z__D__W__123456
1___2__3__4___5__6__7___8__9__10___11

Veld 1 = Land van herkomst
Veld 2 = Merk
Veld 3 = Soort auto (personenauto, pickup etc)
Veld 4 = *Blanco* (in USA: Bouwvorm)
Veld 5 = *Blanco* (in USA: Motorisering)
Veld 6 = *Blanco* (in USA: Veiligheidsuitrusting)
Veld 7 = Type
Veld 8 = *Blanco*
Veld 9 = Modeljaar
Veld 10 = Fabriek
Veld 11 = Volgnummer (doortellend)


Veld 1, Land van herkomst

1 = USA
2 = Canada
3 = Mexico
4 = USA
6 = Australie
B = Brazilie
J = Japan
K = Korea
L = Taiwan
S = Engeland
V = Frankrijk
W = Duitsland
Y = Zweden
Z = Italie


Veld 2, Merk

A = Audi
V = Volkswagen


Veld 3, Soort auto

W = Personenauto
1 = Truck
2 = MPV
U = Personenauto
F = Hatchback
K = Pick-up
M = Sport Truck
N = Stationwagon
X = Combi
Y = Bus
Z = Camper


Veld 4, Bouwvorm
Blanco bij Europese nummers, informatie voor USA nummers opvraagbaar bij topicstarter.

Veld 5, Motorisering
Blanco bij Europese nummers, informatie voor USA nummers opvraagbaar bij topicstarter.

Veld 6, Veiligheidsuitrusting
Blanco bij Europese nummers, informatie voor USA nummers opvraagbaar bij topicstarter.

Veld 7, Type

15 = Cabriolet
1G = Golf of Jetta
1H = Golf of Jetta
1J = Golf 4
16 = Jetta 1
17 = Golf 1
19 = Golf 2
24 = Transporter
25 = Transporter of Vanagon
30 = Fox
31 = Passat
32 = Passat
50 = Corrado
53 = Scirocco
6N = Polo 6N
6X = Lupo
70 = Eurovan
43 = Audi 5000/100
44 = Audi 5000/100/200/V8
4C = Audi V8
4A = S4/100/V8
80 = Polo
81 = Audi 4000
83 = Audi 4000
86 = Polo 86C
87 = Polo Coupe
89 = Audi 90
85 = Coupe
8A = Audi 90
8B = Coupe
78 = Passat


Veld 8, Blanco

Veld 9, Modeljaar

A = 1980
B = 1981
C = 1982
D = 1983
E = 1984
F = 1985
G = 1986
H = 1987
J = 1988
K = 1989
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
R = 1994
S = 1995
T = 1996
V = 1997
W = 1998
X = 1999
Y = 2000
1 = 2001
2 = 2002
3 = 2003
4 = 2004
5 = 2005
6 = 2006
7 = 2007


Veld 10, Fabriek

1 = Gyor, Hongarije
2 = Changchun, China
4 = Curitiba, Brazilie
A = Ingolstadt
B = Brussel
C = Taipei, Taiwan
D = Bratislava, Slowakije
E = Emden
G = Graz
H = Hannover
J = Jakarta
K = Osnabruck (Karmann)
M = Puebla, Mexico
N = Neckarsulm
P = Mosel
R = Barcelona
S = Stuttgart
T = Kvasiny, Tjechie
U = Uitenhage, Zuid Afrika
V = vroeger Westmoreland, USA nu Palmela, Portugal
W = Wolfsburg
X = Poznan, Polen
Y = Pamplona
#1575806
veld 9 is bij mij een m

dus geen over jarig model
als je een keer op een meeting bent wil ik je best mijn kentekenbewijs laten zien

dan kun je het controleren

ik snap dat het voor julie erg vreemd is

maar het is een golf 2 en stond als special edition op papier
tot ik hem liet omkeuren van grijs naar geel kenteken
toen hebben ze dat er niet op gezet
toen had ik de auto pas net en wist ik dit niet

en hoefen ook geen gordels achterin te zitten

er hebben veel liefhebbers bij deze auto gekeken naar de motor
en de meeste hadden het nog nooit gezien

mij boeit het niet heb de motor in de soep laten draaien
drijfstanglagers eruit
toen is de motor eruit gegaan en heb ik er een g60 in gehangen
deze heeft nu 230 gemeten pks en 345 nm gemeten koppel

heb hem niet om laten keuren omdat het een 91er kr is

en ik er maybe nog een 16v g60 in wil hangen
#1576107
Het is zeker een KR zie aan de opbouw van diverse delen dat je zeker een KR hebt. :tu:

de toeter op de luchtweger is beduidend anders dan ik ze ken. :E

Ik hoef verder geen bewijzen te zien maar vind het wel leuk om te zien dat ik hier wel een verschil zie ten opzicht van mijn blok en andere blokken die ik had gezien, je moet je dan ook niet aangevallen worden maar om er toch wat meer duidelijkheid te krijgen vind ik wel mooi dat je toch wilt reageren en ook ik ben nooit te oud om te leren en om dingen te zien die ik nog niet kende. Er zijn wel meer dingen waar ik soms achter kom waar ik of nog nooit van gehoord had of gezien heb, :mrgreen:
#1576549
ik voel me niet aangevallen maar lees maar is terug

het was weer zon types geval van
wat je ook zegt ik geloof het toch niet

en dan heb ik al zo vaak mee gemaakt

deze jongens zijn echt oprecht geintreseert
en dan ben ik de beroerdste niet

(mijn g60 ging op de bank daar kwam een vermogen van 230 pk en 345nm koppel uit
normaal was het altijd eerst op de bank dan geloof ik het pas
die van mij was op de bank geweest klopt de bank niet
snap je beetje wat ik bedoel
tegen dat soort jongens heeft het geen zin om te discuceren)

maar idd antera er zijn meerdere echte 16v fans bij geweest
kennis van me die heeft er ook heel veel klaar gemaakt en in onderhoud gehad
en die zeiden allemaal dit is een aparte kr
hij was ook super snel
heb hem helaas nooit op de bank gehad
maar er zaten allemaal dingen op die anders waren dan een normale kr
dit was waarschijnlijk een kinderziekte vrije 16v kr

de spinnekop en inlaat heb ik hier nog wel liggen
was super af te stellen
mijn kr had een zeer snelle gas reactie met orgineel vliegwiel en orgineel spruitstuk
pakte super op

hier kun je het wel een beetje horen
http://www.youtube.com/watch?v=jJlP-gfw ... re=related
#1605789
Ik heb zelf een 1.8 8V GT gehad, met een motor waarvan een kennis zei dat dit een van de betrouwbaarste was. Nu lijkt het mij wel eens leuk om wat info over dit blok te zoeken.
Dus heeft iemand enig idee welk blok dit is?
Afbeelding
:tu:
#1605907
gekkehenkie
ik heb geen idee
hij is niet geimporteerd
this een orginele nederlander
was alleen grijs kenteken
vk73sr

heb hem toen ik hem in 2006 kocht laten omkeuren naar geel
toen is er een nieuw kenteken opgekomen
#1622189
@1800 16vkr Misschien heb je een zogenaamde "fabrieks wagen". Zo is er een lichtblauwe Golf 1 bekend met een typische '74 carrosserie (knik tussen de achterlichten, vlakke motorkap etc.), en "77-er achterlichten, motorkap etc. Deze Golf is in het fabriekscomplex gebruikt voor intern transport en ontwikkeling van onderdelen. Pas ergens rond 1997 is deze met 12.000 km. in Nederland op de weg gekomen. Misschien heb je ook zoïets, en verklaard dat de afwijkende Kr motor. De voertuig identificatie code's van dit soort auto's geeft niet het bouwjaar weer, maar het jaar van uitleveren.
#1635722
180016vkr schreef:ik voel me niet aangevallen maar lees maar is terug

het was weer zon types geval van
wat je ook zegt ik geloof het toch niet

en dan heb ik al zo vaak mee gemaakt

deze jongens zijn echt oprecht geintreseert
en dan ben ik de beroerdste niet

(mijn g60 ging op de bank daar kwam een vermogen van 230 pk en 345nm koppel uit
normaal was het altijd eerst op de bank dan geloof ik het pas
die van mij was op de bank geweest klopt de bank niet
snap je beetje wat ik bedoel
tegen dat soort jongens heeft het geen zin om te discuceren)

maar idd antera er zijn meerdere echte 16v fans bij geweest
kennis van me die heeft er ook heel veel klaar gemaakt en in onderhoud gehad
en die zeiden allemaal dit is een aparte kr
hij was ook super snel
heb hem helaas nooit op de bank gehad
maar er zaten allemaal dingen op die anders waren dan een normale kr
dit was waarschijnlijk een kinderziekte vrije 16v kr

de spinnekop en inlaat heb ik hier nog wel liggen
was super af te stellen
mijn kr had een zeer snelle gas reactie met orgineel vliegwiel en orgineel spruitstuk
pakte super op

hier kun je het wel een beetje horen
http://www.youtube.com/watch?v=jJlP-gfw ... re=related
ik kan me nog herrineren dat je bij me geweest bent voor een originele middendemper, toen hebben we nog ff vergeleken met mijn oude KR uit 86 en er zaten inderdaad heel veel verschillen in maar het was toch een KR
Afbeelding
dunne inlaat op KR
Afbeelding
en ff ter herinnering om welke auto het ging
Afbeelding
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]