VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1635806
P5R schreef:Ik heb zelf een 1.8 8V GT gehad, met een motor waarvan een kennis zei dat dit een van de betrouwbaarste was. Nu lijkt het mij wel eens leuk om wat info over dit blok te zoeken.
Dus heeft iemand enig idee welk blok dit is?
Afbeelding
:tu:

dx ? 1800 eg
#1637185
wasco schreef:
P5R schreef:Ik heb zelf een 1.8 8V GT gehad, met een motor waarvan een kennis zei dat dit een van de betrouwbaarste was. Nu lijkt het mij wel eens leuk om wat info over dit blok te zoeken.
Dus heeft iemand enig idee welk blok dit is?
Afbeelding
:tu:

dx ? 1800 eg
Lijkt mij een JH
#1657063
Nog te vraag betreft de verschillen.
De koppen zelf zijn dus bij alle 3 deze motoren hetzelfde?

Dus als ik nu zeg dat ik een defecte kop op mijn 9a motor heb zitten, kan ik daar gewoon een pl kop voor terug plaatsen zonder dat ik qua vermogen achteruit ga? :roll:

Het kan zijn dat ik hier overheen heb gelezen, sorry hiervoor.
#1878318
als je zeker wilt weten wat voor blok je erin hebt liggen kijk dan even tussen de 3e en 4e cilinder aan de voorzijde daar bevind zich een gevlakt stuk met de motorcode erin gestanst

effe staalborstel erover en je weet het :tu:

:edit lees net dat je dit blok niet meer bezit :LOL:

lijkt een jh blok heb ik ook gehad in me golf 1 cabrio maar mijn spinnenkop zat aan de andere kant

de blokjes van die tijd lijken erg veel op elkaar :tu:
#2048261
nice topic dit!

Ik heb ook een golf 2 16v kr, maar de motor is tijdje geleden kapot gelopen. is nu een andere 16v ingezet door een kennis van me, maar die kreeg de boel niet goed draaiend.

zit inmiddels nieuwe distr. riem + spanrol op, nieuwe bogies, benzine pomp, verdelerkap/rotor, nieuwe olie filter.
het viel me alleen vrijwel meteen op dat deze 16v smallere inlaat buizen had. nou het oude blokje kon hij nog gebruiken voor crossauto's, hij had alleen voor me de inlaat en nokkenassen(waren spitsere en verstelbare poelie) voor me aan de kant gelegd die uit mn kr motor kwamen.

maar hij kwam er niet meer uit, dus had mijn auto bij een echte autogarage neergezet. daar zijn ze in de bekabeling gedoken, want er zat het een en ander op n klein hoopje bij elkaar getaped (vorige eigenaar ofzo..) maar ik dacht dus, de auto heeft voor dat de motor stuk liep ook goed gelopen, en de bekabeling is niks aan veranderd.. ik kwam dus met de inlaat en nokkenassen van de kr bij de garage aangezet, en toen zijn we er dus eigenlijk achter gekomen waarom ze m niet goed (accelererend) en lopen kregen.

De motor die er nu dus inligt blijkt een PL te zijn, en de spinnekop/luchtweger was dus van een KR afgekomen.

nu ik dit forum lees begrijp ik, dat je een 16v zo om kan bouwen van PL naar KR of andersom... met de juiste nokkenassen en inlaat. En de 2e computer bij een PL is tog alleen voor de lambda, en kat of niet?

dus in principe moet mijn motor dalijk weer hetzelfde lopen als toen ik de auto kocht, aangezien ze nu de nokkenassen en inlaat van de KR erin zetten, als ik het goed begreip..?en maakt het dan nog uit dat de stappenmotor van een PL 3 polig is, als je er de stappenmotor van een KR (dus 2 polig op monteerd) en de nokkenassen/inlaat...

en zit het verschil tussen de pks/koppel van de 1.8 16v, het hem dan dus alleen in de nokkenassen/inlaat?...

Alvast bedankt, dan heb ik namelijk een extra steuntje voor de garage als ik hier zeker van ben, die zijn namelijk ook niet dagelijks met deze motoren bezig

juul.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]