VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Colonnes van en naar meetings
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Raoul
#402879
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt of het gezien op internet.
Zeker als je het resultaat in een filmpje ziet. Het is ontzettend leuk!

Om het daarom leuk en vooral veilig te houden bij deze enkele richtlijnen.
Als je je hieraan houdt, dan zal elke colonne gegarandeerd een ontzettend leuk en mooi resultaat hebben.
  • Op de snelweg 1 aangewezen voorop rijdend persoon die de weg heel goed kent
  • Op de snelweg maximaal 100 km/h
  • Op de snelweg minimaal 90 meter afstand houden (conform: http://users.telenet.be/annette-guy/calc/remAfstand.htm )
  • Op de snelweg maximaal 3 aangewezen fotografen/filmers
  • Op de snelweg NIET inhalen tenzij je één van deze 3 fotografen/filmers bent
  • Binnen de bebouwde kom ontspannen blijven en zeker niet gespannen raken en bang zijn dat de colonne opbreekt, want bij de poort komen jullie ALTIJD weer bij elkander (daarnaast staan de stoplichten op zondag vaak op oranje, en zal men een lange stoet vaak voor laten)
  • Binnen de bebouwde kom maximaal 50 km/h en redelijke afstand bewaren
  • Binnen bebouwde kom, opletten en plotselinge remacties voorkomen.
  • Bij een pechgeval op de snelweg maximaal 2 mede achterblijvers terwijl de rest door rijd naar eerste de beste benzinestation. Dit zodat niet iedereen op een drukke gevaarlijke snelweg met alle gevaren van dien de vluchtstrook op vlucht.
Hoop dat iedereen hier gebruik van maakt en zo elke colonne nog leuker maakt.
Laatst gewijzigd door Raoul op 25 jan 2007 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
door VW
#403869
goeie regels nou kijken of iedereen zich er aan houd. geeft wel het veiligste en mooiste resultaat. wat zeer belangrijk is
Gebruikersavatar
door willem_mk3
#403890
het gene wat wij dede in een colone was dat de achterste auto eerst van baan wisselde en zijnde naar de auto voor hem dat hij ook op moest schuiven zo schoof de hele colone op zonder dat er auto,s tussen konden komen. maar dit waren nooit meer dan tien a 15 auto,s.

gr willem

en ben het helemaal eens met meneer :mrgreen:
Gebruikersavatar
door cabriodriver
#403931
willem_mk3 schreef:het gene wat wij dede in een colone was dat de achterste auto eerst van baan wisselde en zijnde naar de auto voor hem dat hij ook op moest schuiven zo schoof de hele colone op zonder dat er auto,s tussen konden komen. maar dit waren nooit meer dan tien a 15 auto,s.

gr willem

en ben het helemaal eens met meneer de wijsvinger :mrgreen:
moet je doen met van die belachelijke collones zoals vorig jaar naar de forummeet of naar wintermeet van vw speed...maak je vrienden als er ineens 30/40 auto's voor je duiken.... :roll:
hou je in collones naar forum meetings(en de rest) gewoon aan deze richtlijnen...dan ga je zeker niet nat :!:
Gebruikersavatar
door kevinvr6mk3
#403979
dit is wel de beste manier zo ja... en idd als wij uitgaan gaan we ook met een auto of 5 tot 8 vaak en dan de achterste bepaald of er ingehaald wordt... da werkt ook fijn want als de voorste gaat kan de rest vaak niet meer mee...


alleen rij ik geen 100 meestal... maar goed met grotere groepen en zeker mer onbekende moet da wel .
Gebruikersavatar
door KatirZan
#403984
de grootste collone waar ik tot nu toe in gereden heb bestond uit 37 auto's 8)

de grootste collone met 1 dezelfde type auto (Scirocco) bestond uit 26 auto's 8)

bij alleen de laatste reed ik voorop (TomTom voorin, met 80!!!! over de snelweg, je NIET op laten haasten door opkomend verkeer en ZEKER niet in gaan halen als dat echt geen nut heeft)

LET OP!!! : Als de voorste auto 80km/h rijdt, dan rijdt de achterste auto gemiddeld 15km/h harder dan dat!!!!

Houdt je dus aan de richtlijnen die in de startpost geplaatst zijn en je zal niemand tot last zijn + dat het de veiligste manier van collone rijden is!!!!!
Gebruikersavatar
door skitzo
#403990
misschien nog een aanvulling:
in geval van pech 1 of max 2 personen aanwijzen die bij degene met pech blijven
en de rest rijd door naar de dichtsbijzijnde parkeergelegenheid om daar op de achterblijvers te wachten :wink:
door Patrick-MK3
#403992
heb me er bij de vorige colone netjes aangehouden :wink:
Gebruikersavatar
door Raoul
#403998
skitzo schreef:misschien nog een aanvulling:
in geval van pech 1 of max 2 personen aanwijzen die bij degene met pech blijven
en de rest rijd door naar de dichtsbijzijnde parkeergelegenheid om daar op de achterblijvers te wachten :wink:
Zet ik er nog bij!
door VW
#404007
samen uit samen thuis toch?. en als je gewoon rustig rijdt heb je ook meer bekijks :D
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#404035
En let op je veiligheid, binnen een meter van de witte lijn (rijbaan) mag niet worden gewerkt. Is dit noodzakelijk (b.v. lekke band aan de linker zijde) neem dan de volgende punten in acht:


- Trek een veiligheidsvest aan en personen die niks kunnen betekenen, achter de vangrail en niet in de auto.
- Bel 112 en zeg dat U op de vluchtstrook staat binnen een meter van de rijbaan. Geef snelweg nummer en hectometernummer door (groene bordjes) en rijrichting. De Politie kruist dan (indien mogelijk) de baan naast de vluchtstrook af (of komt terplaatse), zodat er veilig gewerkt kan worden. Vergeet niet te melden als je weer weggaat!!
- Ben je met meerdere auto's (max 2) stop dan altijd achter de pech auto (min 10m) met de wielen van de rijbaan afgedraaid. Zo vorm je een buffer als er iemand even niet oplet.
- Laat iemand op het verkeer letten, wanneer de ander met de pechauto bezig is.
- Maak bij wegrijden snelheid op de vluchtstrook en voeg bij gelijke snelheid in.

Vragen?

:wink:
Laatst gewijzigd door AntiAlfa op 28 jan 2011 16:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door KatirZan
#404249
AntiAlfa schreef:En let op je veiligheid, binnen een meter van de witte lijn (rijbaan) mag niet worden gewerkt. Is dit noodzakelijk (b.v. lekke band aan de linker zijde) neem dan de volgende punten in acht:


• Trek een veiligheidsvest aan en personen die niks kunnen betekenen, achter de vangrail en niet in de auto.
• Bel 112 en zeg dat U op de vluchtstrook staat binnen een meter van de rijbaan. Geef snelweg nummer en hectometernummer door (groene bordjes) en rijrichting. De Politie kruist dan (indien mogelijk) de baan naast de vluchtstrook af (of komt terplaatse), zodat er veilig gewerkt kan worden. Vergeet niet te melden als je weer weggaat!!
• Ben je met meerdere auto’s (max 2) stop dan altijd achter de pech auto (min 10m) met de wielen van de rijbaan afgedraaid. Zo vorm je een buffer als er iemand even niet oplet.
• Laat iemand op het verkeer letten, wanneer de ander met de pechauto bezig is.
• Maak bij wegrijden snelheid op de vluchtstrook en voeg bij gelijke snelheid in.

Vragen?

:wink:
heeft u ook worteltjes taart?

:lol:

Maar voor alle leden : AntiAlfa is ANWB-medewerker dus die kan het weten ;)
Gebruikersavatar
door vw-unit
#404258
We reden vorig jaar naar de forum meet in colonne met ongeveer 70 auto's maar dat was toch soms nog best uitkijken maar wel heel gaaf om te zien.
Bij bovenstaande regels kan er op zich nix gebeuren :wink:

AntiAlfa, [yeah]

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]