Pagina 1 van 1

Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 09 nov 2024 16:31
door HisR0416
Halverwege oktober kon ik de Volksagen We Connect app niet meer gebruiken.
Erg onhandig als je niet meer de status van je auto kunt bekijken. Ik dacht dat het zichzelf wel zou herstellen.

Na twee weken toch maar eens contact gezocht met klantensupport van Volkswagen. Men adviseerde om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vervolgens was het uberhaupt niet meer mogelijk om de auto aan de app te koppelen. Ook resetten van het ID3 systeem maakt niets uit. Ik dacht het systeem dan maar terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Tot mijn verbazing bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn.
Op advies van klantensupport contact met de dealer gezocht.

Bij de dealer kwam ik in contact met een zogenaamd We Connect specialist van deze dealervestiging.
Deze wist mij te vertellen dat ze afgelopen twee weken al 15 andere ID3 klanten hadden ontvangen met hetzelfde euvel. En het volgens deze medewerker gaat het hier om allemaal geimporteerde ID3 (1st genratie) uit Duitsland.

Volgens deze medewerker adviseert Volkwagen om het volledige boordcomputer te vervangen. En dan is het maar de vraag of het dan wel goed werkt. Een vreemd verhaal.
Overigens, amper een jaar geleden is mijn touchscreen en de boordcomputer onder garantie vervangen.

Nogmaals, ik vind dit een vreemd verhaal. Zijn er misschien ID3 bestuurders die dit herkennen?

Re: Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 10 nov 2024 10:05
door martijnvo
Is de we connect nog geldig, soms is dat drie jaar en soms twee, en heeft de auto nog verbinding met internet? Anders de zekering van de media unit eens verwijderen en terugplaatsen, dan de fabrieksistellingen herstellen en op je telefoon alle oude apps verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb een ID-4 en heb de app er al af gegooid het is een waardeloos gebeuren.

Re: Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 10 nov 2024 14:23
door HisR0416
Dank voor je reactie.
De onlinediensten zijn geldig. Deze heb ik een paar maanden geleden ook nog zonder problemen kunnen vernieuwen.

En ook heeft de auto Internetverbinding. (Online).

De zekering eruit halen doe ik liever niet. Afgelopen 1,5 jaar al iets teveel software en hardware mankementen gehad.
Inderdaad, waardeloos.

Re: Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 10 nov 2024 14:26
door HisR0416
En de auto terug naar fabrieksinstellingen zetten is ook niet mogelijk.

Ik krijg dan de melding: "Helaas kon het Volkswagen account niet uit deze wagen worden gewist. Probeert u het later nog eens, alstublieft. "

Dealer weet er dus ook geen raad mee.

Re: Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 10 nov 2024 14:33
door martijnvo
Enige wat je nog kan proberen is de unit resetten. 10 seconden de aanknop vasthouden.

Re: Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.

Geplaatst: 10 nov 2024 16:17
door TilburgID3
Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je auto heeft op dit moment geen internetverbinding" en de laatste keer dat mijn hoofdgebruiker in de auto gesynchroniseerd is, is 3 november. Als ik probeer te synchroniseren in de auto, dan lukt dat niet. Melding "Online personalisatie is nu niet beschikbaar. Controleert u uw instellingen in het Volkswagen gebruikersaccount". Ik heb gekeken in de connect-shop van VW en heb gewoon alle connect en connect plus apps en die zijn actief tot 2026. Er zijn geen updates, behalve dan de 3.7 waarvan ik een paar weken geleden wel een mail kreeg, maar die heeft hij niet binnengehaald (en ja, ik heb toestemming gegeven voor over-the-air-updates).
In de auto staat internet dus aan, ook locatiegegevens en die Car setting. Ik heb wel internet in de auto want internetradio werkt en zie dus die wereldbol met een A wat erop duidt dat hij verbinding zou moeten hebben.
Android auto verbindt ook. 10 seconden op de uitknop van multimediascherm en daarna opstarten, helpt niks.
Als ik in de auto wil kijken bij ID. Software welke versie ik heb, laat hij die niet zien. Blijft een spinner zoeken achter de regel "Uw wagen heeft ID. Software: " en daaronder staat de melding: "De informatie kon niet worden geladen. Probeert u het later nog eens, alstublieft."
Ik heb ook gemerkt dat mijn navigatie niet goed werkt. Hij zit er compleet naast qua locatie (50km). En dan werkt verkeerstekensherkenning ook niet. Op de snelweg geeft ie "5" aan omdat ie denkt dat ik ergens in een erf of weiland zit en binnen de bebouwde kom waar ik 50 mag, geeft ie "100/130" aan...
Met Android auto / flitsmeister doet navigatie het wel maar ja, dan gebruikt ie natuurlijk GPS van mijn telefoon.
Ik moet dinsdag toch naar de garage en zal het probleem dan voorleggen.

Update: ze hebben de auto uitgelezen maar geen fout kunnen vinden. Ze hebben nog geen idee wat het kan zijn en hebben de klacht nog niet eerder gehoord. Ik heb gevraagd of ze contact met VW willen opnemen en mij op de hoogte houden. Ondertussen is het wachten of ik 3.7 binnenkrijg, maar gezien de verbindingsproblemen, vrees ik dat ik die ook niet binnen ga krijgen.