Eerst problemen met de We Coneect app en nu alleen nog gastgebruiker.
Geplaatst: 09 nov 2024 16:31
Halverwege oktober kon ik de Volksagen We Connect app niet meer gebruiken.
Erg onhandig als je niet meer de status van je auto kunt bekijken. Ik dacht dat het zichzelf wel zou herstellen.
Na twee weken toch maar eens contact gezocht met klantensupport van Volkswagen. Men adviseerde om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vervolgens was het uberhaupt niet meer mogelijk om de auto aan de app te koppelen. Ook resetten van het ID3 systeem maakt niets uit. Ik dacht het systeem dan maar terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Tot mijn verbazing bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn.
Op advies van klantensupport contact met de dealer gezocht.
Bij de dealer kwam ik in contact met een zogenaamd We Connect specialist van deze dealervestiging.
Deze wist mij te vertellen dat ze afgelopen twee weken al 15 andere ID3 klanten hadden ontvangen met hetzelfde euvel. En het volgens deze medewerker gaat het hier om allemaal geimporteerde ID3 (1st genratie) uit Duitsland.
Volgens deze medewerker adviseert Volkwagen om het volledige boordcomputer te vervangen. En dan is het maar de vraag of het dan wel goed werkt. Een vreemd verhaal.
Overigens, amper een jaar geleden is mijn touchscreen en de boordcomputer onder garantie vervangen.
Nogmaals, ik vind dit een vreemd verhaal. Zijn er misschien ID3 bestuurders die dit herkennen?
Erg onhandig als je niet meer de status van je auto kunt bekijken. Ik dacht dat het zichzelf wel zou herstellen.
Na twee weken toch maar eens contact gezocht met klantensupport van Volkswagen. Men adviseerde om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vervolgens was het uberhaupt niet meer mogelijk om de auto aan de app te koppelen. Ook resetten van het ID3 systeem maakt niets uit. Ik dacht het systeem dan maar terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Tot mijn verbazing bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn.
Op advies van klantensupport contact met de dealer gezocht.
Bij de dealer kwam ik in contact met een zogenaamd We Connect specialist van deze dealervestiging.
Deze wist mij te vertellen dat ze afgelopen twee weken al 15 andere ID3 klanten hadden ontvangen met hetzelfde euvel. En het volgens deze medewerker gaat het hier om allemaal geimporteerde ID3 (1st genratie) uit Duitsland.
Volgens deze medewerker adviseert Volkwagen om het volledige boordcomputer te vervangen. En dan is het maar de vraag of het dan wel goed werkt. Een vreemd verhaal.
Overigens, amper een jaar geleden is mijn touchscreen en de boordcomputer onder garantie vervangen.
Nogmaals, ik vind dit een vreemd verhaal. Zijn er misschien ID3 bestuurders die dit herkennen?