VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Zagers
#2850803
Beste,

Ik heb afgelopen januari een Golf 2 CL uit 1990 gekocht, met een Golf 3 1.6 AFT blok erin, nu is mijn probleem dat mijn snelheidsmeter niet de goede snelheid aangeeft en dat mijn toerenteller het niet doet. Heeft iemand enig idee hoe ik de toerenteller kan aansluiten, en ervoor kan zorgen dat mijn snelheidsmeter de juiste snelheid aan gaat geven?


Mvg,
Zagers
#2850805
Er zijn verschillende tandwieltjes in de bak voor je snelheidsmeter, 15 tand (rood) of 16 tand (wit). Je zou deze kunnen wisselen en kijken of het dan wel klopt.. Ik ga er vanuit dat je nog een 020 bak hebt.

Toerentellersignaal gaat bij golf 3 waarschijnlijk via de ECU en dan zou je een kastje moeten hebben die dat signaal weer omzet naar een voltage wat de golf 2 teller snapt.
door Zagers
#2850807
Dat van de Golf 3 ECU klopt, want als ik nu een kabel zou trekken vanaf de ECU voor de toerenteller dan “frituur” ik de ECU, dus ben idd een omvormer nodig ja. En wat betreft de snelheidsmeter zal ik even kijken naar die andere tandwieltjes, en gewoon kijken wat dan klopt.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2850838
Ik kan je zo'n signaalversterker leveren. Stuur maar een PB :)
JUUL vinden dit leuk
Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]