- 12 sep 2024 19:43
Ik heb sinds kort problemen met de automaatbak van mijn Golf 5. Als de auto koud is, dan schakelt hij perfect maar als hij warm is geworden dan bonkt hij soms bij het opschakelen en eigenlijk altijd bij terugschakelen. Echter het grootste probleem is dat de auto soms helemaal niet reageert op het gaspedaal. Dan lijkt het alsof de bak in neutraal staat terwijl deze in D staat, en ben ik dus eigenlijk aan het revven. De enige remedie is dan bak in N, auto uit, starten, bak in D en dan gooit hij zichzelf met een klap weer in de versnelling en dan gaat het wel weer even.
Wat hebben we al gedaan:
Olie + pakking + filter vervangen
Auto is uitgelezen en kwam terug met
Problemen met schakelen tussen 2e en 3e versnelling ( hij bonkt overigens altijd dus niet heel specifiek) en iets met de snelheid/toeren/wiel sensor in de bak geeft problemen.
Ik zelf vermoed dat er een revisie dan wel vervangen op de loer ligt, maar was benieuwd naar jullie mening.
Wat hebben we al gedaan:
Olie + pakking + filter vervangen
Auto is uitgelezen en kwam terug met
Problemen met schakelen tussen 2e en 3e versnelling ( hij bonkt overigens altijd dus niet heel specifiek) en iets met de snelheid/toeren/wiel sensor in de bak geeft problemen.
Ik zelf vermoed dat er een revisie dan wel vervangen op de loer ligt, maar was benieuwd naar jullie mening.