VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Rene12
#2850705
Hallo allemaal,

Mijn 1e bericht hier. Ik heb onlangs een vw arteon shooting brake aangeschaft uit 2021, superblij mee.
Het draadloos opladen werkt echter niet. Wanneer ik mijn iPhone 15 in het vakje leg, komt er te staan dat deze wordt opgeladen, een paar seconden later krijg ik de melding dat de telefoon niet kan laden, dat ik alle voorwerpen behalve de telefoon uit het vakje moet halen en het opladen stopt. Uiteraard heb ik geen andere voorwerpen in het vakje liggen.
Ik ben er mee naar m’n dealer geweest maar ze geven aan het niet op te kunnen lossen. Het probleem zou liggen bij Apple. Als dat zo zou zijn, zouden er veel mensen met dit probleem moeten zijn toch? Ik zal vast niet de enige vw rijder met een iPhone zijn :laugh:
Ik hoor graag of er mensen zijn met hetzelfde probleem en of er wat aan gedaan kan worden.

Groet René
door vwbasm
#2850710
Ik heb die klacht vaker gehoord en het lijkt erop dat de iPhone 15 (en vast alle aankomende nieuwe modellen ook) wat meer stroom vragen dan de wat oudere modellen.
Deels door de weer nog betere batterij, deels ook door de 'slimme' manier van laden. (eerst temperatuurgestuurd heel snel, erna rustig afbouwen tot 80%)
Hierdoor zijn er een aantal zaken iets kritieker als bv de plaatsing, dus precies recht boven de ring, maar ook een hoesje of de camera(beschermer) kan ervoor zorgen dat de afstand tot de laadring net te groot wordt of dat de telefoon net niet 100% horizontaal precies op de ring kan liggen.

Ook kan het zijn dat de laadmodule van de Arteon onvoldoende stroom kan leveren voor de nieuwere telefoons.
Dat kun je een beetje testen door als de telefoon bijna vol is op de laadring te leggen, dan zal ie het wat rustiger aan doen.

Mijn iPhone 15 Pro Max doet het los van auto's ook lang niet op elke laadring terwijl oudere telefoons daar totaal geen problemen mee hebben.
Een echte oplossing hiervoor weet ik nog niet, los van een kabeltje.
Ook hoor ik dat er mensen zijn die aan het knutselen zijn geslagen met een sterkere laadring maar dan is misschien een auto uit 2021 nog net te nieuw :)
Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]

Het hangt voor een groot deel af van hoeveel % de […]