VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
Goedendag, ik heb een caddy 2.0 tdi uit 2020.
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat ie vooral in de ochtend of als die lang heeft stilgestaan dat het zeker een seconde of 5 duurt voordat die start. Heb hem eerder al naar de garage gebracht waarbij het brandstof filter is vervangen en er een dieselreiniger door de tank is gegooid. Hierna was het probleem voor korte tijd verholpen. Echter na een week of 2 helaas hetzelfde probleem. Heb toen zelf een reiniger door de tank gegooid en het probleem was weer verholpen voor een week of 2. Toen weer hetzelfde probleem maar nu werkt zelfs de reiniger niet meer. Heb geprobeerd bij de bp de ultimate diesel te tanken maar ook dit werkt niet. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb de eerste beurt bij de garage meer dan 600 euro betaald. Dit vond ik zelf een beetje te duur en al helemaal omdat het na 2 weken weer gebeurde.

Mvg yorin
Als een dieselreiniger het probleem tijdelijk verhelpt zou ik het probleem in eerste instantie aan zoeken in de verstuivers of in de brandstofdruk.
Dat is een beetje uit te lezen middels obd diagnoseapparatuur, maar al snel ben je aangewezen op specifieke apparatuur voor de verstuivers zelf waarbij ze eruit gehaald moeten worden.
martijnvo schreef: 23 aug 2024 17:18 Of slechte accu
Of slechte gloeibougies
Of iets in het brandstofsysteem
Accu geeft verder geen problemen.
En de gloeibougies zijn ook nagekeken en dit was dus ook niet het probleem.
Brandstofsysteem zat ik zelf ook aan te denken maar filter is toen vervangen en dit was niet de oplossing.
vwbasm schreef: 23 aug 2024 23:43 Als een dieselreiniger het probleem tijdelijk verhelpt zou ik het probleem in eerste instantie aan zoeken in de verstuivers of in de brandstofdruk.
Dat is een beetje uit te lezen middels obd diagnoseapparatuur, maar al snel ben je aangewezen op specifieke apparatuur voor de verstuivers zelf waarbij ze eruit gehaald moeten worden.
De eerste 2x heeft de reiniger inderdaad gewerkt maar de 3de x niet meer. En ook de diesel ultimate van de bp heeft niet gewerkt helaas en daar zit ook een reiniger doorheen begreep ik. De auto is aangesloten geweest aan de obd maar daar was ook weinig op te zien.
Zou je dan niet eens beginnen met het meten van de brandstofdruk... als deze goed is ga je kijken wat de staat is van de verstuivers...

Als de brandstofdruk niet goed is of de verstuivers aan hun einde zijn kan je er nog zoveel dieselcleaner of BP ultimate in gooien als je wilt, maar die lossen het probleem niet op!

Waarmee is de auto uitgelezen? Als dat een universele tool is geweest dan snappen wij wel waarom daar niks is uitgekomen...

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]