VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
hallo

hij hebben (heel) soms de bekende ketting ratel in onze 1.6 16v BLG touran. maar ketting is vervangen op 181.xxx km en nu zitten we op 214,xxx maar dit deed die ook voor die de 2 ton had aan getikt.

nu wil ik weer me olie verversen. maar zat ik te denken kan ik er ook 0w40 in doen ? als ik vw 503 00 zoek. zie ik 0w40 en 5w40. ik heb nu castrol adge pro 5w40 lll er in zitten. maar kan ik met 0w40 misschien zorgen dat de ketting spanner iets sneller olie krijgt als met 5w40
hoor het graag
Het getal voor de W is alleen maar bij koude motor, en als VW aangeeft dat het kan zal het zeer waarschijnlijk geen problemen opleveren, maar verwacht zeker ook geen wonderen.
Je oliefilter is wel elke keer meevervangen bij het verversen van de olie?
En is bij het vervangen van de ketting ook de kettingspanner vervangen. Die willen door de jaren heen nog wel eens iets zwaarder gaan waardoor ze iets meer tijd nodig hebben om uit te gaan.

Na 20K al weer een nieuwe ketting nodig hebben is op z'n minst ongebruikelijk, is dat bij een dealer gebeurd?
ja drm vraag ik of 0 ook zou kunnen aangezien de ratel alleen is bij een koude moter.

en natuurlijk is de filter ook vervangen ! doe om de keer een "flush" en telkens met een MANN filter vervangen, soms bosch. altijd de zelfde olie.

auto is dealer onderhouden maar ketting niet. die is 281k vervangen terwijl op en tot 179k is een grote beurt gedaan bij de dealer waar is is gekocht. ( wij zijn de officiale 2e eigenaar )

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]