- 13 mei 2024 10:41
#2849289
Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 met BCA motor.
Enkel werkt de airco niet.
Op school heeft hij gecheckt of deze voldoende gevuld was -> 520gr zit erin dus dat is het probleem niet denk ik.
Stekker compressor uitgetrokken en gemeten, deze krijgt signaal bij bediening 'econ' -knop binnen. Ook in orde lijkt mij.
Uitgelezen op school met recente uitleesapparatuur, geen error wat ook maar iets te maken heeft met de airco.
Ook met OBD Eleven niks....
Boutje in de poulie van de compressor draait mooi mee. Deze zou geen magneetkoppeling hebben maar op diverse websites kan je op chassisnummer gewoon een nieuwe compressor bestellen met magneetkoppeling. Begrijp ik niet....
Meters aircotoestel geven aan hoge- en lagedrukzijde beiden 2 a 3 bar aan. Dat klopt niet lijkt mij. Ik vermoed de regelklep van de compressor die defect is. Maar waarom geen melding hiervan bij uitlezen?
Of heeft dit met de ouderdom van de wagen te maken mss?
Op YT diverse filmpjes over het vervangen van de regelklep van de compressor gezien.
Vrij simpel en te koop voor rond de 50€ ongeveer.
Enkel zien die sensoren er niet altijd hetzelfde uit, kan er iemand mij zeggen welke ik precies nodig heb?
Laatste optie is natuurlijk de volledige pomp te wisselen.
Alvast bedankt voor jullie respons
Enkel werkt de airco niet.
Op school heeft hij gecheckt of deze voldoende gevuld was -> 520gr zit erin dus dat is het probleem niet denk ik.
Stekker compressor uitgetrokken en gemeten, deze krijgt signaal bij bediening 'econ' -knop binnen. Ook in orde lijkt mij.
Uitgelezen op school met recente uitleesapparatuur, geen error wat ook maar iets te maken heeft met de airco.
Ook met OBD Eleven niks....
Boutje in de poulie van de compressor draait mooi mee. Deze zou geen magneetkoppeling hebben maar op diverse websites kan je op chassisnummer gewoon een nieuwe compressor bestellen met magneetkoppeling. Begrijp ik niet....
Meters aircotoestel geven aan hoge- en lagedrukzijde beiden 2 a 3 bar aan. Dat klopt niet lijkt mij. Ik vermoed de regelklep van de compressor die defect is. Maar waarom geen melding hiervan bij uitlezen?
Of heeft dit met de ouderdom van de wagen te maken mss?
Op YT diverse filmpjes over het vervangen van de regelklep van de compressor gezien.
Vrij simpel en te koop voor rond de 50€ ongeveer.
Enkel zien die sensoren er niet altijd hetzelfde uit, kan er iemand mij zeggen welke ik precies nodig heb?
Laatste optie is natuurlijk de volledige pomp te wisselen.
Alvast bedankt voor jullie respons