VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
#2848784
Hallo.

Hele winter hebben wij accu problemen gehad met onze touran. Dus de touran had echt moeite met starten. Dit was alleen met koude/natte dagen . 1 dag was de accu echt leeg ( was de laatste dag dat het heeft gevroren van dit jaar) toen met een boosterpack gestart en toen een stuk gereden naar een afspraak, toen klein Uurtje gestaan. bij het starten van de touran deed de tellerkast raar. Moeilijk uit te leggen maar er was een flinke storing. Aan en uit flikkeren allerlei storingen aangeven. Piepen etc.

Touran starten gewoon goed btw.

Uit het niks airbag storing.. maar sinds toen geen start problemen meer. Maar nog steeds de airbag storing ( kan ik nog niet uit lezen)
Maar ook dat de tellerkast soms zich zelf reset. Alsof de accu leeg is geweest. Zoals de dagteller. De klok, en hoeveel km we nog kunnen rijden etc... maak me hier wel zorgen om... het is alleen de tellerkast want zoals de radio klok en instellingen blijven wel goed.. maar gebeurd ook niet bij het starten want zoals nu stond de klok op 4:28..terwijl het bijna 20:00 was. Maar dus niet 00:00. Is dit de tellerkast die het begint te begeven?! Of komt dit door de accu.. accu is 1 jaar oud ( bij brezan gehaald merk is NAPA 60 Ah koudstartAh kan ik nergens vinden)

Hopelijk hebben mensen tips anders gooi ik er een nieuwe accu in maar wil van meerdere mensen horen dat dit het probleem KAN zijn..

En ja dynamo doet zijn werk goed. Met draaiende moter en alles uit 14,6 met alle stroomvreters aan 14.2. Maar de accu kan koud/nattigheid niet aan en zakt dan af naar 10v... of zelfs nog lager...

Hoor het graag

Het gaat om een

Vw touran 1.6 16v FSi (BAG) van 2004 met bijna 220.000km :D maar rijd als nieuw. Op de tellerkast na haha
Bijlagen:
Screenshot_20240406_204756_Gallery.jpg
Screenshot_20240406_204756_Gallery.jpg (2.26 MiB) 94 keer bekeken
Screenshot_20240406_204802_Gallery.jpg
Screenshot_20240406_204802_Gallery.jpg (2.33 MiB) 94 keer bekeken
Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]