VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Pkrist
#2848589
Goede avond,

Ik ben nieuw hier op dit forum, en eigenaar van een vw amarok v6 van 2017 met 60.000km. Nu heb ik de laatste tijd steeds last van het motorstorings lampje in combinatie met foutcode p226d(gelezen met standaard obd reader) nu zijn de roetfilters gereinigd en nieuwe nox sensoren in de auto gekomen maar de storing blijft terug komen.

Nu is mijn vraag als er iemand bekend met dit probleem is of nog puntjes heeft die ik uitsluiten kan.

Alvast bedankt.
door Mari
#2848591
... niet de moeite genomen om de foutcode even op te zoeken op internet?

P226D - Turbo boost drukregeling B - trage reactie - Diesel Particulate Filter (Bank 1), Damaged or Subrate Missing

Je zegt dat het roetfilter gereinigd is, of bedoel je dat ie leeggehaald is? De auto meet middels sensoren de druk voor en na het roetfilter, is je roetfilter gereinigd dan moet de auto wel verteld worden dat dat het geval is... dat zou een bedrijf wat dit doet toch moeten weten en uitvoeren...

Hoe dan ook, het roetfilter is het probleem...

Laat de auto nog maar eens uitlezen, maar dit keer met een tool die daar beter geschikt voor is: VCDS (ik verwacht dat je met VCDS nog wel wat meer gaat aantreffen dan alleen P226D).
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]