VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
#2848310
Het knipperlicht in de linkerzijspiegel van mijn New Beetle Cabrio (1Y7) van 2003 is defect. Heeft iemand een filmpje of instructies hoe ik deze kan vervangen (zonder de spiegel of de behuizing te beschadigen? Ik kan niet goed inschatten of ik de spiegel zelf of de kap moet verwijderen om bij het lampje te kunnen komen. En als ze geklemd zitten, hoe maak ik ze los? Na zoveel jaar kan het materiaal zwakker zijn geworden en ik wil niets afbreken.
#2848337
Nu de volgende uitdaging: een vervangend knipperlicht. Liefst niet voor de hoofdprijs - origineel VW, maar een geschikte vervanger. Als ik via google probeer te zoeken op dit type knipperlicht krijg ik niet het juiste type. Ook niet als ik bij de bekende onderdelensites mijn kenteken ingeef of de typeaanduiding 1Y7. Ik kan me niet voorstellen dat dit een afwijkend knipperlicht is. Wie heeft een idee?
#2848430
Via de onderdelenlijn kan niemand mij aan zo'n knipperlicht helpen. En sites als Winparts en Autodoc ook niet. Iemand nog een goed idee waar ik voor een 2e hands of betaalbare vervangende terecht zou kunnen? Het onderdeelnummer is 1C0 949 101E.
#2848578
Inmiddels een nieuw knipperlicht ontvangen en gemonteerd. Maar .... hij werkt nog steeds niet. Om te testen het knipperlicht even aan de rechterkant gemonteerd. Het licht zelf doet het. Vermoeden: er is sprake van een draadbreuk, meest voor de hand liggend bij de doorvoer van frame naar deur. Helaas geen ervaring om dat op te lossen. Het deurpaneel krijg ik wel los om bij de draden aan die kant te komen. Heeft iemand een idee hoe ik aan de framekant bij de bedrading kom?

En dan nog iets wat ik niet begrijp: mijn linkerknipperlicht in de spiegel werkt niet. Dat merk ik ook doordat aan de linkerkant de knipperlichten twee keer zo snel knipperen. Maar als ik bij de rechterspiegel het knipperlicht losmaak (stekker) dan blijven de rechter knipperlichten voor en achter met dezelfde snelheid knipperen. Hoe kan dat? Bij het loshalen van de stekker zouden die toch ook twee keer zo snel moeten gaan knipperen? Voor en achter zijn links en rechts identiek,
#2848584
... als het knipperlicht bedraad is vanaf de module in de deur, dan kan het zijn dat deze module deels defect is... dus eerst de draadovergang van frame naar deur controleren op draadbreuk, de "tules" zou je los moeten kunnen halen in de ruimte tussen deur en frame...

Durf niet te zeggen of een beetle uit 2003 al zo geavanceerd is dat middels VCDS een deurmodule op defecten gecontroleerd kan worden, daar kom je achter door de auto met VCDS uit te lezen en te zien of er foutcodes in die richting aangetroffen worden.
#2848588
Ok. Ik ga de tule loshalen en checken op draadbreuk. Dat wordt al een uitdaging want er is weinig ruimte daar. En ik kan het deurpaneel losmaken om te kijken of er een module in de deur zit vanwaar het knipperlicht bedraad is. Ik ben niet bekend met VCDS, maar kan ik met een simpele multimeter wat meten om de oorzaak te vinden?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]