VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door henkheijmink
#2847965
Hallo,
Ik heb een VW Golf 6 met een RCD-310 er in.
Ik wil deze uitbouwen, om te kijken of de antenne connector los zit, en eventueel een aftermarket bluetooth/aux adaptertje te plaatsen. Ik weet niet zeker of ik de juiste radiocode heb. Als ik de RCD-310 spanningsloos maak, vraagt hij wellicht om een SAFE code. Is het mogelijk op de code ergens uit te lezen zolang de radio nog werkt? Anders heb ik straks een probleem...
Alvast bedankt!
door Mari
#2847972
Misschien dat @Antera hier wat zinnigs over kan zeggen...

Als het zo eenvoudig was om de code uit te lezen zolang de radio nog in de auto zit dan zouden de diefjes dat ook snel doen alvorens hem mee te nemen... niet dat de RC310 zo gewild is ;-)
henkheijmink, Antera vinden dit leuk
door martijnvo
#2848041
Volgens mij als je hem niet van auto wisselt dan hoef je geen code in te voeren. Zou wat zijn als de ANWB de accu komt vervangen dat je dan de code moet invoeren.
door henkheijmink
#2848083
Dit is wel wat ik met een VW UP! heb. Accu loskoppelen, betekend radio code opnieuw ingeven. Maar daar zit geen RCD-310 in maar ik meen een RCD-215... Ik hoop dat dat bih de RCD-310 anders is...
door Mari
#2848087
martijnvo schreef: 15 feb 2024 21:06 Volgens mij als je hem niet van auto wisselt dan hoef je geen code in te voeren. Zou wat zijn als de ANWB de accu komt vervangen dat je dan de code moet invoeren.
De ANWB gebruikt een apparaatje wat je auto tijdens de accuwissel van spanning blijft voorzien, dus de spanning gaat er dan niet af...
door martijnvo
#2848088
nou ik heb zelf de accu vervangen zonder spanningsapparaatje en nog nooit de code hoeven invoeren.
toen ik de navigatie wilde wisselen met mijn werkauto voor de vakantie moest dat ineens wel.
En toen ik de navigatie weer terug zette weer niet.

Of daar verschil zit tussen de verschillende VW modellen weet ik niet.
door WBmk5
#2848106
martijnvo schreef: 15 feb 2024 21:06 Volgens mij als je hem niet van auto wisselt dan hoef je geen code in te voeren. Zou wat zijn als de ANWB de accu komt vervangen dat je dan de code moet invoeren.
Bij de meeste vag auto's hoef je de code niet opnieuw in te voeren zoals martijnvo zegt. Alleen bij wisselen van auto. Bij andere merken komt dat wel voor. Mocht je hem wel nodig hebben kan je hem via het serienummer opvragen via de app radio code generator.
Gebruikersavatar
door Antera
#2848121
Code is niet uit te lezen. Radiocode.nl kan je hem opvragen
henkheijmink vinden dit leuk

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]