VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
#2847901
Ik laadt standaard tot 80%. Bij de laatste update vindt mijn ID3 dat ik automatisch beschermd moet worden tegen laden tot 100%. Er is vaak een mededeling te lezen dat de auto bij een volgende laadsessie vanzelf op 80% gezet zal worden. Nou mooi niet - hij doet nu het tegenovergestelde: terwijl ik wil laden tot 80% zet de software het doel zelfstandig naar 100%!
Mooi voorbeeld van innovitis: mijn ID3 werkte prima, maar wordt door software update een onbetrouwbaar apparaat.
Gaat dit nog rechtgezet worden?
#2847904
Is het niet een instelling die gewijzigd kan worden? Gezien het toch niet vanzelf gebeurd toch maar eens door de instellingen in de auto lopen en als je een app gebruikt kijk daar ook eens in...

Klagen over de software hier op het forum gaat je niet helpen, je zal je beklag moeten doen bij de dealer/importeur... je mede forumleden kunnen hooguit ontkennen of bevestigen dezelfde problemen te hebben en waar mogelijk wat ze gedaan hebben om het een beetje dragelijk te maken...
#2848035
Ik heb dit probleem niet (had ik het maar :-) ) want heb vanwege die irritante melding die iedere keer bleef komen en op je scherm als nieuw bericht bleef staan irriteren, ervoor gekozen om hem op 80% te laten zetten. Terwijl ik juist wel iedere keer tot 100% wil laden want met 80% kom ik amper 2x van Tilburg naar Eindhoven op en neer (58KWh accu). Dus, iedere keer als ik mijn pasje na het aanmelden op de laadpaal terug in de auto leg, duw ik op mijn scherm ff op 100%. Superfijn al die software die nét niet gebruiksvriendelijk genoeg is.
Net als de meest gehoorde klacht dat je standaard lane assist niet uit kunt zetten terwijl je aan een 60km-weg woont en altijd lekker alle kanten in geduwd wordt terwijl er een tegenligger aankomt. Maar dat is even off-topic :-D
#2848491
In principe is 100% al wat minder want de netto capaciteit is 58kWh en je kunt uiteraard nooit verder opladen. De bruto capaciteit is echter iets van 62kWh. Helemaal vol kan dus niet. Mijn probleem is andersom, gisteren bij de aflevering heeft de verkoper de lading ingesteld op 80%. Ik wil echter 100%. In de laadinstellingen heb ik smart control uitgezet echter, hij blijft tot 80% laden. Dat wordt overigens in het scherm ook aangegeven. Ik moet dus verder zoeken in het menu, smart control is het blijkbaar niet.
#2848497
Hangt ervan af, mijn telefoon laad ik inderdaad tot maximaal 85% op. Maar dan kan ik er nog gemakkelijk 2 dagen mee doen. Maar mijn auto wil ik wel graag tot 100% laden omdat de veiligheidsmarge er toch al ingebouwd zit en bovendien wil ik, als de nood aan de man is, mijn auto kunnen pakken en een langere afstand rijden. Nu nog uitzoeken wat die verkoper precies ingesteld heeft zodat ik die 80% weer ongedaan kan maken. Kon het niet vinden in de laad instellingen.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]