VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847284
Hi Allemaal,

Ik heb een Volkswagen Passat CC 1.8 TSI uit 2009 met 221XXX KM NAP.
Ik heb een issue met mijn auto, EPC lamp wat soms aanschiet, foutcodes geeft op verschillende onderdelen:

Gashuisklep, Luchtmassameter, gaspendaal en verschillende foutcodes (waarvan ik al een aantal onderdelen van heb vervangen)
P0100 - P0101 - P0172 - P0068 - P0121 - P0221 - P0638
Al een aantal onderdelen vervangen:
Gashuisklep, luchtmassameter, gaspedaal (met volledige kabelboom), bobines en bougies. Electra is nagekeken.

Als ik mijn auto start merk ik dat de auto stationaire niet stabiel draait en met gas geven houdt de auto heel erg in en schiet hij in noodloop (EPC lampje schiet ook aan). EPC schiet niet altijd aan en na het wissen van de code kan ik weer doorrijden alleen schiet hij hierna weer in noodloop.

Als ik stil sta en gas geef lijkt het ook alsof hij moeite heeft met gas geven en lijkt hij te stotteren bij het gas geven. Dit is het ene moment vel erger dan de andere keren, soms lijkt het wel alsof het probleem weg is.

Ik ben ten einde raad en heb de auto te koop staan omdat ik niet meer weet waar ik naar moet zoeken (vindt dit zo jammer want het is echt een mooie auto)

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen die hier eerder ook last van heeft gehad en dit is opgelost.

Wie of Wie kan mij hierbij helpen met tips? Alles is welkom!
#2847297
Idd een bijzonder mooie auto
Mijn collega heeft ook veel problemen gehad met deze auto en is al aan een nieuw motorblok bezig. Helaas brengt de auto zo waarschijnlijk ook niet op wat je verwacht. Staat ook nog eens tegenover dat een goede andere auto duur is op het moment. Vandaar onderstaande tekst, zullen me wel een beunhaas vinden! Hoe was het olieverbruik van de motor? Waar ik bang voor ben is dat de EGR zoveel troep de motor weer in laat gaan dat hij daardoor van slag gaat op zijn sensors en de noodloop blijft geven. Zelf(ben van het ouderwetse stempel en oldtimers) zou ik proberen om alles om de motor heen te reinigen(ultrasoon) en de EGR klep en roetfilter, katalysator ertussenuit en afblinden en uitprogrammeren uit de ECU. We eten zelf immers onze eigen ontlasting ook niet nog eens op toch? Geen idee hoe je bij zo n recente auto met de apk kan afmelden of dat je misschien met een wijziging op het kenteken bij de RDW kan wegkomen als hij daarna goed blijft? Dit heeft een kennis van me met zijn Transporter gedaan met verstopt roetfilter. Hij betaald nu roet toeslag bij de MRB Soms vervuilt ook de carterventilatie de boel. Recent bij een Renault master van mijn broer die ook als overleden bestempeld werd hetzelfde gedaan. Motor sloeg zelfs op hol op zijn eigen onverbrande retour troep! Tevens omdat de motor toch wat hoge carterdruk heeft een omloopsysteem met olieafscheider(jah op Alie gekocht) ertussen gemaakt. Op de olieretour van de turbo op de carterpan aangesloten zodat je het niet iedere keer hoeft leeg te kiepen. . Regelmatig de motor zoals hij nu functioneert goed warm op zijn lazer geven helpt hem. sterkte. groet Nico
#2847392
JUUL schreef: 24 dec 2023 10:59 Hoe zit het met de koolstofafzetting van de motor? Ooit naar gekeken? Met name de 1.8 & 2.0 hebben hier enorm veel last van.

Afbeelding
De inlaat heb ik met 211XXX KM laten walnut blasten, hier dacht ik ook als eerst aan. Hierbij ook direct mijn injectoren laten nakijken, die waren ook nog goed. Zaterdag gaat hij naar een VAG Specialist. Hopen dat zij kunnen vinden wat het probleem is met mijn passat CC. Ga er toch weer geld tegen aan gooien :P
#2847393
nico1970 schreef: 24 dec 2023 16:05 Idd een bijzonder mooie auto
Mijn collega heeft ook veel problemen gehad met deze auto en is al aan een nieuw motorblok bezig. Helaas brengt de auto zo waarschijnlijk ook niet op wat je verwacht. Staat ook nog eens tegenover dat een goede andere auto duur is op het moment. Vandaar onderstaande tekst, zullen me wel een beunhaas vinden! Hoe was het olieverbruik van de motor? Waar ik bang voor ben is dat de EGR zoveel troep de motor weer in laat gaan dat hij daardoor van slag gaat op zijn sensors en de noodloop blijft geven. Zelf(ben van het ouderwetse stempel en oldtimers) zou ik proberen om alles om de motor heen te reinigen(ultrasoon) en de EGR klep en roetfilter, katalysator ertussenuit en afblinden en uitprogrammeren uit de ECU. We eten zelf immers onze eigen ontlasting ook niet nog eens op toch? Geen idee hoe je bij zo n recente auto met de apk kan afmelden of dat je misschien met een wijziging op het kenteken bij de RDW kan wegkomen als hij daarna goed blijft? Dit heeft een kennis van me met zijn Transporter gedaan met verstopt roetfilter. Hij betaald nu roet toeslag bij de MRB Soms vervuilt ook de carterventilatie de boel. Recent bij een Renault master van mijn broer die ook als overleden bestempeld werd hetzelfde gedaan. Motor sloeg zelfs op hol op zijn eigen onverbrande retour troep! Tevens omdat de motor toch wat hoge carterdruk heeft een omloopsysteem met olieafscheider(jah op Alie gekocht) ertussen gemaakt. Op de olieretour van de turbo op de carterpan aangesloten zodat je het niet iedere keer hoeft leeg te kiepen. . Regelmatig de motor zoals hij nu functioneert goed warm op zijn lazer geven helpt hem. sterkte. groet Nico
Bedankt voor jouw uitgebreide bericht. Aankomende zaterdag gaat hij naar een VAG Specialist. Ik hoop dat zij kunnen zien wat er mis is, verder draait de motor wel gewoon en kan je er mee rijden. Ik rijd er gewoon even tijdelijk niet mee omdat ik best wat km maak om naar mijn werk te rijden.

Ik houdt jullie op de hoogte! :-D

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]