VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
#2847182
Eerst voorstellen. Ik ben Arjan rij al verscheidene jaren Volkswagen. Begonnen met type 2 golf. Nu kinderen en dus de wens een grotere auto. Nu 4 jaar een Vw touran 2.0 fsi.
Inmiddels nieuwe distrubitie ketting en nokkenasverstelling vervangen. Was allemaal prima zelf te doen.

Nu is de koppakking lek te wijten aan een lekke slang waarschijnlijk. Gasklephuis inlaatspruitstuk, nokkenassen zijn er al af (timing etc goed gemerkt).

Alleen nu nog het uitlaatspruitstuk nog. Daar kom je dus haast niet bij. Bovenste boutjes wel de onderste echter niet. Van de onderkant valt ook niet mee.

Iemand tips en trucks? Of kun je beter de kop met het hele spruitstuk eraf halen. Wel zwaar en later kloten om er weer fatsoenlijk op te krijgen. Misschien zijn er nog meer manieren?
#2847304
Oké er werd gevraagd om een oplossing. Die is er. Tis toch gelukt de boutjes los te krijgen. Niet die bij de kop maar aan het uit einde. Alles gemerkt qau timing en de kop met uitlaatspruitstuk eruit getild voor revisie. Acht inlaatkleppen krom. De klepgeleiders speling na gemeten en tot mijn verbazing binnen de marges.
Al met al moet het allemaal voor de deur en heb niet bepaald mooi weer er bij gehad.
Tsja met alle onderdelen koppakking set 16 nieuwe kleppen nieuwe tuimelaars nieuwe klepveren gauw 400 euro verder. Tja dan heb je ook wat nieuws.

Aanleiding was de welbekende kettingspanner die gaar was. Dom want hij maakte al zo'n diesel geluid. Dus tip die ik meegeeft aan 2.0 fsi bezitters. Hoor je een diesel geluid 9 van de 10 keer dat ketting verhaal. Tijdig ingrijpen voorkomt veel ellende.
Tis nu de kleppen inslijpen alles er weer op.
1 troost in deze situatie is in elkaar zetten makkelijker. Boutjes torx of verroest vervangen. Loshalen is lastiger. Ach zit weer goed in het gereedschap zo. Met gereedschap bedoel ik al die toontje om kansloze boutjes los te krijgen.

Moerensplijter en links draaiende vreetdopjes zijn het meest gebruikt. En de welbekende ribe m10 dop. Ja Volkswagen vond het nodig om zo de kopbouten te maken. In de nokkenasverstelling zit er ook 1.
Tip die ik meegeef, koop een degelijke ribe dop anders is het bij voorbaat gedoemd om te mislukken.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]