VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door deltavlokkies
#2847168
Mijn elektrisch verstelbare spiegels doen wat apart.
Als het knopje op links zet bewegen ze links & rechts tegelijkertijd.
Zet ik het knopje op rechts dan beweegt alleen rechts.
Heel irritant uiteraard.
Is het knopje stuk of is zoiets door de vorige eigenaar ergens ingesteld?

Apparaat om het aan te passen heb ik helaas niet. Dus hopelijk iemand op dit forum! :)
door Mari
#2847171
... dan stel je eerst de linker spiegel in en vervolgens de rechter... en dan blijf je verder van de knop af ;-)

Kijk eens in het menu van de boordcomputer, kans is groot dat je het daar kan wijzigen... en als het via die weg niet kan dan is het waarschijnlijk wel mogelijk met VCDS...
door deltavlokkies
#2847172
Dat is dus heel irritant, zeker als er wekelijks 2 verschillende mensen in rijden.
Menu van de board computer, ik weet niet hoe ik daar in kan komen?
Boekje zat uiteraard niet bij de auto. Misschien dat je me in de juiste richting kan wijzen?

Of wellicht weet je hoe ik in de boordcomputer kan komen?
door deltavlokkies
#2847173
Ik heb deze uitleg gevonden op een ander forum.
Maar, dan krijg ik niet een instellingen menu te zien

- contact aanzetten (zodat de controlelampjes gaan branden)
- op de hendel rechts naast het stuur heb je helemaal op het uiteinde een knopje staan dat je naar beneden of naar boven kan klikken. Druk hier op het pijltje naar BENEDEN en wacht 3 seconden.
- U bent in het menu
- bladeren kan door met het pijltje op de hendel naar boven of beneden te klikken
- een keuze maken kan door op de knop onder aan de hendel te drukken (OK // reset)

Is er dan iets anders mis? of kan ik dan geen instellingen veranderen?

EDIT ; ik zie nu dat ik in de golf 6 category heb gepost, moest uiteraard de golf 5 category zijn.
Desondanks neemt het niet mijn vraag weg :)
door Mari
#2847176
Het display, is dat een half display of een volledig display (in hoogte)? Het is voor mij al weer ruim 5 jaar geleden dat ik een MK5 had, deze had een volledig display en dus ook de opties om het te wijzigen. Maak anders eens een foto en post deze hier.

Andere oplossing is een compromis te vinden in de stand van de buitenspiegels waarbij beide chauffeurs uit de voeten kunnen...
Gebruikersavatar
door 2.0GTI16v
#2847618
Dat hoort zo, dan kun je bijvoorbeeld alleen de rechtse spiegel wat naar beneden zetten als je gaat file parkeren (om stoeprandschade te voorkomen).
Wil je beide spiegels verstellen dan zet je hem dus op links.

Met een uitgebreide boardcomputer kun je zoals aangegeven deze optie waarschijnlijk wel uitschakelen.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]