VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847071
Goede middag.

Is er iemand die mij een duidelijk antwoord kan geven.
Ik ben opzoek naar een set zomer velgen voor mijn VW Tiguan uit 2020. Veel mensen raden mij 20 inch af ivm te stug wordende auto en aanlopen in de wielkasten. Wat zeggen jullie?
Zou in ieder geval graag willen weten wat de opties zijn voor 19 inch en 20 inch.
Huidige set is 215/65/17 met een et waarde 40

Bedankt alvast.
#2847072
Het enige wat ik erover kan zeggen is hoe meer band hoe meer comfort. Bijvoorbeeld, een 235.40.18 band heeft nagenoeg dezelfde rolomtrek als een 225.30.20 band. Desondanks, het rubber 'tekort' van de 20" zal je zeker voelen tijdens het rijden. Je verliest een stuk veerkracht als het ware. Welke band- en velgmaat je eronder wilt zul je dus moeten afwegen tegen de voor en nadelen. Platte bandjes kijkt in mijn optiek het mooiste, maar ben je bereid om daarvoor een stuk comfort in te leveren? Als je niet wilt dat de banden aanlopen zal je dus platte bandjes moeten nemen. Wil je het comfort niet kwijt? Dan zou ik een kleinere maat velgen nemen met iets meer band :tu:

Edit: Als je op dezelfde rolomtrek wilt uitkomen als je huidige set, zou je een 235.40.20 maat kunnen nemen. De totale diameter van het nieuwe wiel en band zou 7,65mm minder zijn dan je huidige set. Je kunt zelf een beetje spelen met de maten door deze site te gebruiken.
#2847076
Bedankt voor de snelle info! Mijn vorige auto was een Audi a 4 S-line. Dus een stugge auto ben ik wel gewend. Maar denk dat ik de vergulde middenweg dan neem met 19 inch. Handige site BTW, zal even kijken qua breedte velg. Huidige is 7 dus dat zal ook anders worden neem ik aan?
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]