VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2847018
Hallo,

Sinds deze week eigenaar geworden van een Golf 5.
Batterij in de sleutel was leeg en uiteraard pas thuis vervangen en kwam toen tot de ontdekking dat sommige deuren niet open/dicht gaan met de knoppen op de sleutel.

Het werkt als ik de sleutel in het slot steek en omdraai.

Het is alleen de linkerkant die het niet doet, bestuurders kant en passagier.

Ik ben totaal niet handig met Electra en heb ook twee linkerhanden.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen hiermee?
door Mari
#2847023
... dat je niet handig bent met elektra en 2 linkse handen hebt is geen excuus om iets duidelijker te omschrijven wat precies het probleem is...

- Als met de AB alleen de bestuurdersdeur geopend wordt en de rest niet, dan is dat een instelling van comfort openen/sluiten, wat te veranderen is in het menu van de boordcomputer.

- Als wel andere deuren geopend worden maar niet allemaal dan kan het te maken hebben met een draadbreuk in de kabelboom bij de betreffende deur, daar waar de kabel van chassis in de deur overgaat... in dat geval de rubber tule voorzichtig losmaken en kijken of je ziet of er draden stuk zijn... Als dat niet het geval is kan het de deurslotmodule zijn, de MK5 staat er om bekend dat die met regelmaat stuk gaan.

- Als de bestuurdersdeur niet reageert op de AB, dan heb je draadbreuk of defecte slotmodule...
#2847025
Excuus.

Met de AB (wat denk ik de remote is?) gaat de bestuurders kant sowieso niet open, die reageert niet op de remote.
Aan de rechterkant werkt het dan weer wel, die gaan netjes op slot en weer open.


Als ik de sleutel in het slot steek aan de bestuurders kant, gaat alles op slot, behalve links achter aan de passagier kant.
Maar, soms ook weer wel.


Ik kwam www.deurslotreparatie.nl tegen, maar ik weet niet of dit betrouwbaar is uiteraard?
door Mari
#2847030
@deltavlokkies je mag mijn reactie gerust "niet leuk" vinden, maar denk dat de boodschap duidelijk is dat wanneer je het probleem wat beter beschrijft/omschrijft sneller een gericht antwoord krijgt met een oplossing...

Ff bellen met Frank, afspraak inplannen en het probleem laten oplossen... ;-)

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]