VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Maartenkoster88
#2846862
Zit een lampen verklikker standaard op de polo highline uit 2002?
Heb namelijk ook het deurslot defect en las ergens dat het mogelijk met elkaar verbonden is.
Anders bouw ik zo’n verklikker zelf in namelijk.
door Mari
#2846865
Gaat de binnenverlichting aan als je die deur opent? Zoja dan ziet de auto dat de deur open gaat, dan zou je mogen verwachten dat als er een verklikker in zit voor verlichting deze wat van zich laat horen... Gaat binnenverlichting niet aan dan zou ik sowieso beginnen met dat deurslot!
door Maartenkoster88
#2846877
Dan zal het de deurslot wel zijn.
Verlichting gaat aan wanneer ik de auto op afstand ontgrendel. Dus weet niet zeker of het ook aan gaat als ik de deur open want het is al aan dan.
Maar auto gaat wel weer op alarm als ik aan bijrijderskant de deur open.
door Mari
#2846882
Dan wacht je even met openen deur, binnenverlichting gaat namelijk na korte tijd weer uit (hopelijk voordat de auto de deur ook weer afsluit omdat die niet open ie gegaan, als dat al een optie was op een polo uit 2002).

Of je opent de deur en stapt in en sluit de deur... even wachten en binnenverlichting zou uit moeten gaan... dan open je de deur ter controle...
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846892
Zit de pin van de schakelaar vast in het huis?
door Mari
#2846896
Maartenkoster88 schreef: 20 nov 2023 22:14 Wat bedoel je daar precies mee? Pin vast in het huis?
Vroeger werd de binnenverlichting bediend middels een schakelaar bij de deur... dat was een vrij simpel ding met een plastic pen, een veer en een contatctpunt met draard... bij openen deur drukte de veer de pen naar buiten en raakte het contactpunt de carrosserie en ging de lamp aan... Als de pen blijft hangen gebeurd er dus niets!

Dus als jouw auto nog zo'n schakelaar in de deur heeft moet je er eens naar kijken, deze zit aan de scharnierkant van de deur... en is met 1 of 2 schroefjes makkelijk los te halen en te bekijken...
daNpy vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door JUUL
#2846913
Het gaat om een Polo uit 2002, daar zal zo'n schakelaar niet op zitten. Dit werkt via microswitches in het slot module, het is de onderste die detecteert of de deur open/dicht is :tu:
Bijlagen:
deurslotpolo9n.png
deurslotpolo9n.png (186.15 KiB) 1977 keer bekeken
door Mari
#2846917
Dat vermoeden had ik al, daarom had ik ook geschreven "vroeger"...
daNpy vinden dit leuk
door Mari
#2846934
Weet niet uit welke hoek van Nederland je komt, maar als het uit de buurt van Apeldoorn is, of wanneer je geen moeite hebt een stukje te rijden, neem dan contact op met Frank van Deurslotreparatie.nl --> http://www.deurslotreparatie.nl/
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]