- 17 nov 2023 23:06
#2846859
Hallo mederijders,
Vraagje: Ik heb altijd Skoda gereden, dat laatste jaren de Scala met de 1.0 motor DSG 7 bak.
Nu de T-Roc met de 1.5 motor met DSG.
In de Scala reed ik al dan niet met de ACC en in ECO al snel in de 7e versnelling, ook bij b.v. 70 km/h. en dat voldeed prima.
De T-Roc (import) schakelt in ECO stand pas naar de 7e op 80 km/h wat is dus vrij laat vind. Er zijn genoeg PK's, méér dan bij de Scala, dus dat is het niet. In stand ECO zie ik in ieder geval nooit de melding van de cilinderuitschakeling.
Wat voor ervaring(en) hebben jullie? Is deze T-Roc door de vorige eigenaar misschien al gekieteld?
Verder ben ik zeker tevreden over bijna alle aspecten van deze auto vergeleken met de Skoda Scala (niet de voorkeuze van de radio) en de vermoedelijke fout dat in het Multimediascherm ECO staat en na herstart in het dashboard D (normaal/Drive).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
grtsss.
p.s. Bij een buitentemp. van 8.5 gr is het me gelukt na wat als taxi in de stad gereden te hebben naar 5 winkels en dan 180 km snelweg op de ACC op 103 km/h met af en toe sneller inhalen toch één keer 1:20 vlgs de boordcomputer te rijden. De Scala was duidelijk zuiniger vlgs de boordcomputer, de T-Roc heeft wel een groter frontaal oppervlak.
Vraagje: Ik heb altijd Skoda gereden, dat laatste jaren de Scala met de 1.0 motor DSG 7 bak.
Nu de T-Roc met de 1.5 motor met DSG.
In de Scala reed ik al dan niet met de ACC en in ECO al snel in de 7e versnelling, ook bij b.v. 70 km/h. en dat voldeed prima.
De T-Roc (import) schakelt in ECO stand pas naar de 7e op 80 km/h wat is dus vrij laat vind. Er zijn genoeg PK's, méér dan bij de Scala, dus dat is het niet. In stand ECO zie ik in ieder geval nooit de melding van de cilinderuitschakeling.
Wat voor ervaring(en) hebben jullie? Is deze T-Roc door de vorige eigenaar misschien al gekieteld?
Verder ben ik zeker tevreden over bijna alle aspecten van deze auto vergeleken met de Skoda Scala (niet de voorkeuze van de radio) en de vermoedelijke fout dat in het Multimediascherm ECO staat en na herstart in het dashboard D (normaal/Drive).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
grtsss.
p.s. Bij een buitentemp. van 8.5 gr is het me gelukt na wat als taxi in de stad gereden te hebben naar 5 winkels en dan 180 km snelweg op de ACC op 103 km/h met af en toe sneller inhalen toch één keer 1:20 vlgs de boordcomputer te rijden. De Scala was duidelijk zuiniger vlgs de boordcomputer, de T-Roc heeft wel een groter frontaal oppervlak.
Nu VW T-Roc na Simca; 2 x Golf 1; Volvo 2 x 340/440/V40; Skoda Fabia Combi 1,2, & 3; Scala; Hyunday Bayon. Bijna alles automaat.