VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bombom
#2846602
Vandaag tijdens schoonmaken een doorweekte vloermat achter de chauffeursstoel weg getrokken.
Ik had van de week lekkage bij het linkerachterlicht maar het lijkt me sterk dat dat water helemaal naar voren is gelopen! Kan dat water van onderen komen?
door Mari
#2846605
... toch kan het water van achteraf naar voren lopen... het water hoopt eerst ergens op en bij remmen loopt het naar voren...

Controleer ook de deurpanelen van de achterdeuren, daar wil ook nog wel eens lekkage optreden...
Gebruikersavatar
door Bombom
#2846608
Klinkt logisch. Het was ook al de ruimte van het reservewiel in gelopen. Er lopen allerlei geultjes onder de mat van de kofferbak. Achterdeuren heb ik niet. Een achterbank ook niet. Ga morgen maar eens onder mn zelf gefabriceerde plank a.k.a. verlengde laadvloer kofferbak kijken of daar niet een hele bak water staat... Dank!
Gebruikersavatar
door JUUL
#2846613
Het water kan ook via de vloer komen bij het rijden in de regen. Haal de mat weg en controleer de rubberen doppen. MK3's roesten graag (ik heb er een aantal van gehad) en rondom de doppen is zeker een van de zwakke plekken.
Gebruikersavatar
door Bombom
#2846617
Ik vermoed nu dat idd. Echt alleen de vloer daar is nat (matje helemaal doorweekt) en de ruimte onder de achterbank is kurkdroog. Had ooit al wat verrotte gaten dichtgelijmd van onder op de brug maar blijkbaar een nieuw gat...

Goed afsluitende rubbers zijn vaak wel handig en met vrouwen en auto's moet je geluk hebben.. 🤐

Hoe haal ik het tapijt los?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2846618
Stoelen, stijlkappen, achterpanelen en middenconsole moeten eruit. Dan kun je het hele tapijt vouwen en uit de auto halen. Je kunt het interieur gedeeltelijk eruit halen, maar ik weet uit ervaring dat dit onprettig werkt en gaat nooit terug zoals het hoort.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]