VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2846586
Mijn vrouw heeft recentelijk een Golf VII (1.6 TDI) gekocht en ik ga daar de remmen van vervangen.
Bij de onderdelenhandelaar bleek dat er 2 types remblokjes waren en ik heb ze alle twee meegekregen. Nadien de juiste betalen en de andere terug inleveren.
Bij 1 set zie ik nieuwe bouten zitten met een blauwe coating op en bij de andere set zitten geen nieuwe bouten.
Hoort dat zo of moeten de bouten altijd vervangen worden ?
Op de auto is de remklauw met inbusbouten gemonteerd en niet met de 13/17 mm die je in https://www.youtube.com/watch?v=64TklaByO5o&t=99s ziet.
#2846588
Idealiter vervang je de bouten, vooral als deze zijn meegeleverd. De blauwe coating is locktite, dit voorkomt dat de bouten los worden getrild. Als de oude bouten nog goed zijn, zou ik me daar niet te druk om maken. Beetje locktite erop en weer erin draaien. Het zijn geen rekbouten en het aanhaalmoment is ook niet bepaald gigantisch. Ben je niet overtuigd en wil je ze toch vervangen? Voel je dan vrij, ik weet alleen niet waar je ze los kunt kopen.
#2846633
Als je de klauwen niet uit elkaar haalt dan gebruik je de bouten niet.
Wanneer je de klauw verwijdert dien je de twee torxbouten M14 te verwijderen en gewoon weer terug te plaatsen.
Ik heb dit vorige week gedaan bij mijn GTE.
#2846634
De GTE is wel veel gesofistikeerder dan een gewone 1.6 TDI : de klauw bestaat slechts uit 1 deel met 1 zuiger. Ik moest 2 bouten losdraaien (inbus 7) en kon dan de gehele klauw inclusief de remblokken eraf halen. Omgekeerde volgorde voor het monteren (uiteraard :-) )en met wat loctite de bouten weer aangedraaid. Is allemaal vlot verlopen.
Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]