VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2846479
Het lijkt erop dat mijn VW Golf VI een vochtprobleem heeft maar waar moet ik zoeken?

Auto: VW Golf VI, 2011, 1.4 TSi handgeschakeld. Elektrisch verstelbare buitenspiegels, niet elektrisch inklapbaar.
Probleem: Regelmatig komt het voor dat mijn rechterspiegel niet naar beneden kantelt wanneer ik de versnelling in R zet. Wanneer ik de rechterspiegel via de "joystick" probeer te verstellen kan ik dat niet. Althans wanneer ik de schakelaar naar rechts heb staan doet deze het niet. Wanneer ik de schakelaar naar links zet kan ik de rechter buitenspiegel wel verstellen! Soms gebeurt het ook dat ik beide spiegels wel werken zoals ze normaal gesproken werken maar dan werkt alleen de verstelling naar beneden niet. Andere keren werken beide spiegels helemaal goed.

Zo'n probleem klinkt als een vochtprobleem. Het is mij in ieder geval opgevallen dat wanneer het geregend heeft ik de rechterspiegel met de stand naar "l" kan bedienen en dat de stand in "r" dan niets doet. Ik heb op een vochtige dag de bekleding van de linker deur verwijderd en naar de schakelaar gekeken. Deze was kurkdroog.

Heeft iemand eerder dit probleem gezien? Enig idee waar te zoeken? Is er een aparte unit voor de spiegelverstelling?
#2846493
Bedankt voor je bericht. Waar zit de deurmodule? Ik zie alleen kabels met stekkers naar de schakelaars lopen. Een deurmodule zie ik niet in de deur.
Bij dit model zit een plaat met popnagels aan de deur vast. Die plaat haal je dus niet gemakkelijk los. Zit daar de deurmodule achter?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]