VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2846300
Ik moet voor de apk een doorgerot subframe vervangen aan mn golf 3 1.8 1996.

Zie via onderdelenlijn.nl als beste match eentje uit een caddy van 2001. Geeft 80% matching kans. Weet iemand of dit idd de zelfde subframes zijn?

Het lijkt op de fotos hetzelfde als van golf 3 2.8 en 1.4 die er ook op staan. Caddy is goedkoper en dichtbij voor mij.
#2846306
Als ik kijk naar 7zap voor een Caddy uit 2001 is het onderdeelnummer gewoon een 1H0 nummer zoals bij golf 3. In principe zijn alle subframes hetzelfde voor een golf 3 dus ik ga er vanuit dat een Caddy subframe gewoon past :tu:

Ik zou de positie van het oude subframe goed aftekenen en dan de nieuwe plaatsen. Even goed zou je eigenlijk opnieuw moeten uitlijnen.

Rubbers... tja, ik zou even een rondje doen en kijken of er iets is wat (bijna) aan vervanging toe is. Zou zonde zijn om nu het subframe te vervangen en een maand later een draagarmrubber of fuseekogel te moeten vervangen.

De motorsteunen/stuurhuis van een golf 3 zouden in elk geval gewoon moeten passen
#2846312
Dankjewel!!

De verkoper/sloop kon ook bevestigen dat het om een identiek subframe gaat. Zelfde onderdeelnummer. Inmiddels opgehaald. Ik zie boven het subframe een stabilisatie stang lopen lijkt het, waar twee rubbers omheen zittentegen het subframe aan. Dacht zoiets vervangen...

Als ik het goed begreep zit het subframe zelf alleen gemonteerd met "harde bouten" en geen slijtage delen die ik zou moeten kopen en vervangen!?

Wish me luck 😄👍🏼
Laatst gewijzigd door Bombom op 05 okt 2023 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2846320
Het subframe zit inderdaad aan de carrosserie gebout zonder rubbers. Op de bouten achter zitten wel de draagarmen vast.

Stabi rubbers kan je vervangen maar als die nog goed zijn hoeft het niet.. kom je later ook vrij eenvoudig bij.

Draagarmen/rubbers zou ik wel checken ja. Het moet toch los en als je het later doet moet je weer uitlijnen. Het is vaak makkelijker om gelijk de hele draagarm te vervangen ipv alleen de rubbers, die hele draagarm met nieuwe rubbers kost 2 tientjes ofzo

Goedemorgen allen, Zal vast een vaak gesteld vraa[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]