VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2846113
L.s.,

Wij hebben een VW Taigo Style 1.0 DSG van april 2022, 110pk.

Waar wij regelmatig tegen aan lopen is het plotseling oppakken van de Turbo bij wegrijden, te weinig gas en er gebeurt weinig tot niets, iets meer en hij pakt ineens op, ook met parkeren is dit erg vervelend.
Volgens de Garage is dit normaal en er is geen aanpassing voor.

Daarnaast storen wij ons aan het gebrom bij laag toerental in de versnellingen in de D stand.
met 100 a 150 toeren meer is dit weg, ook dat kan niet verholpen worden, dan moeten wij maar iets sneller rijden is het antwoord.
Het gebrom is vooral aanwezig bij snelheden binnen de bebouwde kom, 50 rijden in de 7e versnelling met 1500 toeren slaat nergens op, en als je wilt versnellen duurt het te lang voordat er terug geschakeld wordt en snelheid gemaakt wordt of je moet het gas zo ver intrappen dat je weer als een dolle gelanceerd wordt.

Nu overwegen wij de auto te laten Tunen, maar krijgen wij te horen dat dat nog niet mogelijk is bij de VW Taigo vanwege een nieuw soort ECU ?

Zijn er meer gebruikers van de Taigo of misschien T-Cross die het zelfde ervaren en oplossingen hebben anders dan te vermelden om in de S stand te rijden.

Graag jullie reacties.

Groet, Jacques.
#2846114
Producteigenschap van de DSG, die hebben ze bij VW niet al te netjes afgesteld... Wat er niet is zal op korte termijn vast nog wel gaan komen... Informeer anders of ze wel de DSG kunnen aanpassen...
#2846133
@JacquesvD quesvand
Neem eens eventueel contact op met/www.vag-diagnose.nl/ of met https://tvsengineering.com/nl/
Originele VAG garages passen niets aan, tunen niet om eventuele ongemakken te verhelpen. Ze doen alleen maar standaard zaken conform door de fabriek voorgeschreven.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]