VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Spartannl
#2845933
Beste allemaal, ben recent lid geworden van dit forum na het lezen van een aantal posts. Heb zelf een geïmporteerde Golf 8 eTSI, bouwjaar Maart 2020. Heb inmiddels 3 terugroepacties gehad en ook al zijn alle, vooral software updates problemen eerder verholpen, stabiel is het systeem nog steeds niet.

Ik ondervind nu, vermoedelijk na de laatste OTA SW update, dat het noodoproepsysteem in storing verkeert, of liever, zou verkeren. Het systeem vertelt me dat ik een garage moet opzoeken en laat me telkens als ik het contact inschakel deze melding zien, incl. het gele driehoekje met uitroepteken links van de klokkenwinkel/dash. Ook brandt het rode LED constant in het plafond, bij de SOS knop. Zie de bijgesloten foto’s.

De gebruikershandleiding adviseert hierover ook de dealer op te zoeken. Maar als ik mijn VW app (versie bijlage)er echter op nasla, krijg ik geen enkele storingsmelding te zien. Ook tijdens het rijden -nogal logisch, maar toch- merk ik verder niets van deze storing.

Mijn SW is up te date is (ik heb HW versie H56, SW versie 1899, ABT HW H40, ABT SW 3074, Navigatie db 23.8, media-codec 3.1.4, radio db 1.30.30)(zie foto’s, zijn van vandaag.

Heeft iemand (intussen) soortgelijke ervaringen? Ben benieuwd! Alvast dank!
Bijlagen:
IMG_2762.jpeg
IMG_2762.jpeg (986.55 KiB) 4032 keer bekeken
IMG_2763.jpeg
IMG_2763.jpeg (1.7 MiB) 4036 keer bekeken
IMG_2760.jpeg
IMG_2760.jpeg (227.32 KiB) 4036 keer bekeken
IMG_2758.jpeg
IMG_2758.jpeg (4 MiB) 4036 keer bekeken
IMG_2759.jpeg
IMG_2759.jpeg (2.78 MiB) 4036 keer bekeken
IMG_2761.jpeg
IMG_2761.jpeg (87.42 KiB) 4036 keer bekeken
door Mari
#2845937
Wie zegt dat de app correct functioneert?

Er is maar 1 manier om er achter te komen.. hang de auto maar aan de computer (VCDS) en kijk wat er naar voren komt.
#2845955
Ja, die app... het is de verniewde versie ('Volkswagen'), die overigens véél sneller is dan zijn voorganger (We Connect) en vooralsnog foutloos. Van de voorganger was de kwaliteit idd discutabel (bijv. weergave open ramen/deuren terwij die potdicht gesloten waren). VCDS, misschien is dan nu het moment daar idd. Ik wilde dat al eens doen (via Tuningcenter Lowering bijv.) om wat meer variatie in mijn dashboard display views te kunnen aanbrengen. Maar ik zal sowieso ook nog even op de volgende OTA update wachten en als het dan nog voortduurt, ga ik de dealer benaderen. Ik heb hier vooral óók gepost om te bezien of hier nog iemand last van heeft en dat wil delen.
door Mari
#2845958
Stond een nieuwsartikel in de krant dat de Golf 8 en de ID's vol met softwarefouten zitten en VW niet echt haast maakt om ze op te lossen omdat ze druk zijnde met de ID.All en de Electrische GTI.
#2846425
Weet ik alles van, heb al enkele tra's achter de rug, waar ik zelf om moest vragen of het werd terloops vermeld.

Heb mijn VW dealer vandaag weer aangeschreven, want sinds een maand nu (!) , nog steeds geen enkele reactie op o.a. mijn vraag of de reparatie van het noodoproepsysteem ook nog onder garantie gerepareerd wordt... :
:mad:
#2846433
jou software is niet up to date, 1941 is de nieuwste. Wellicht dat het kan helpen als je de nieuwste software laat installeren. Bij mij heeft het wel geholpen
#2847890
Zelfde probleem hier sinds een maand. Module na laten kijken bij Antera/Lowering, en die blijkt stuk te zijn. Heb ook geen garantie meer, maar dit kan vw mooi oplossen want het is een gekend probleem. Zo gekend dat de modules niet te krijgen zijn en er maanden wachttijd is. Je komt er niet mee door de apk trouwens. Dus het zal opgelost moeten zijn voor hij aan een apk toe is.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]