VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
  • Gebruikersavatar
door robjanssen
#2845681
Afgelopen maandag heeft mijn ID.3 software versie 3.2 gekregen. Maar nu heb ik het probleem dat de Volkswagen App op mijn (Andrioid) telefoon niet meer werkt.

Ik krijg de melding: "U heeft op dit moment geen contract voor mobiele online diensten". En onderin "Beperkte diensten".
Als ik dan op de onderste melding klik dan krijg ik de tekst: "Mobiele online diensten met beperkte beschikbaarheid op dit moment. U bent momenteel niet in de auto aangemeld. Om de privacy van de huidige gebruiker van de auto te beschermen, zijn de volgende diensten niet beschikbaar voor u: Vetrektijden, Klimatisering, Laden, Wagenstatus, Wagentoestand, Parkeerpositie en Online reisdoel importeren. Een technische storing bij uw aanmelding zou ook de reden voor de beperkte beschikbaarheid van de diensten kunnen zijn. Meld u opnieuw aan in de auto om alle diensten weer te kunnen gebruiken."

Maar als ik me dan in de auto probeer aan te melden, bij gebruikers, dan krijg ik iedere keer de melding: Sorry er is iets mis gegaan. Momenteel staat er alleen een Gast gebruiker in de auto en geen Hoofdgebruiker. Dus ik gok dat dit de reden is.

Ik heb ook geprobeerd om een VW account aan te maken voor mijn vrouw, en daarmee in te loggen in de auto, maar dan krijg ik ook de melding: Sorry, er is iets mis gegaan.

Ik heb ook nog een reset naar Fabrieksinstellingen geprobeerd in de auto, maar dat heeft ook niet geholpen. Krijg nog steeds de melding: Sorry, er is iets mis gegaan.

Na de reset naar fabrieksinstellingen verschijnt er wel een Update, waar ik nog net kan lezen: Aanmelden met We Connect.
Dus mogelijk lost deze update het probleem op. Alleen ik kan de update niet installeren, er blijft in het midden van het scherm maar een rondje draaien, en ik kan niet op update klikken (rechts onder)

Heeft iemand dit probleem ook. Of weet hoe dit op te lossen is?
door Paterdaam1
#2845683
Hoi bij mij hetzelfde, alleen met iPhone. Ik heb alles verwijderd, de app ook, deze opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Dat bleek bij mij de oplossing en alles werkt nu naar behoren.
door robjanssen
#2845687
Auto uit app verwijderen en opnieuw toevoegen heb ik al geprobeerd.
App verwijderen en opnieuw installeren ook al geprobeerd
Heeft allemaal niet geholpen.
Ik krijg in de auto een foutmelding bij het toevoegen van een (hoofd)gebruiker, daar ligt het probleem denk ik.
door Johan4242
#2845710
Ik heb sinds dinsdag een ID.3 (via werkgever) en heb precies hetzelfde probleem. Van alles al geprobeerd, app verwijderen en in de auto terug naar fabrieksinstellingen en dan de stappen opnieuw volgen maar niets werkt.
door robjanssen
#2845731
Heb gisteren mail gehad van VW:


Helaas kampte wij met een storing waardoor het niet mogelijk was om de registratie als hoofdgebruiker uit te voeren. Deze storing zou inmiddels verholpen moeten zijn door de verantwoordelijke afdeling.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om te controleren of u zich nu wel kunt aanmelden als hoofdgebruiker:

Navigeer in het Infotainment systeem naar 'Menu' > 'Gebruikers' > 'Instellingen' > 'Hoofdgebruiker toevoegen' > Scan de QR code opnieuw.

De registratie zou nu moeten lukken.


En bij mij werkt het nu wel.
Gebruikersavatar
door PeterHimself
#2845734
Donderdag ook nieuwe 3.2 gekregen en aanmelden als hoofdgebruiker werkt donderdag en gisteren ook niet.
Vandaag wel gelukt.
Start op je telefoon de Volkswagen app. en gebruik via het autootje met het plusje erin (rechtsboven) naar meldt aan in auto.
Ga naar 'Menu' > 'Gebruikers' > 'Instellingen' > 'Hoofdgebruiker toevoegen' > Scan de QR code.
En volg instructies in auto.

Update 26 aug:
Hoofdgebruiker aanmelden dus wel gelukt, maar hoofdgebruiker opnieuw synchroniseren met de site lukt alsmaar niet. Dealer is voor mij op zoek waarom en zelf probeer ik het met regelmaat opnieuw.
Voor het gebruik is de enige consequentie dat ik bij instappen elke keer moet bevestigen dat ik de hoofdgebruiker ben. Verder mag ik alles doen.
Peter

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]