VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
door FAElsen
#2845526
Hallo allemaal,

Ik heb gisteravond al even rondgekeken hier en nu mijn account is geactiveerd kan ik mijn vragen stellen. Hopelijk dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil een andere auto (heb de mijne nu 20 jaar en is aan vervanging toe) en ben geadviseerd om naar de VW T-Roc en VW Tiguan te kijken en dan met name vanwege de hoge instap. Ik wil goed in kunnen stappen, een virtuele cockpit en dodehoekdetectie, achteruitrijcamera en parkeersensoren. De rest heb ik nog niet goed op georienteerd.

Ik loop tegen het volgende aan:
  • De Tiguan vind ik eigenlijk te ruim en dan met name de kofferbak. Ik weet nu al dat ik de gehele kofferbak niet optimaal ga benuten.
  • De T-Roc is wat compacter maar daar is het in- en uitstappen vanwege de hoge instap wat minder dan bij de Tiguan
Kortom: ik kan geen keus maken.

Mijn vragen zijn:
  • 1. Wanneer zou iemand voor een Tiguan kiezen en wanneer een T-Roc en wat is voor mij stof om over na te denken in het maken van een keuze?
  • 2. Sommige (2e hands) auto's hebben niet de full options, zoals deze hieronder. Ik zie dat er nog drie knoppen vrij zijn. Is het mogelijk om drie opties, die er nog niet opzitten, toe te voegen? Ik zou niet weten welke opties kunnen maar ben vooral benieuwd of het mogelijk is. Afbeelding
  • 3. Is het ook mogelijk om het stuur te vervangen voor een knoppenversie ipv touchversie?Afbeelding
Bij de dealer krijg ik alleen maar verkooppraatjes te horen (helaas). Jullie advies is welkom!
door Mari
#2845530
Knopjes kan je er zo in zetten, maar vaak zit er meer in de auto die vervolgens die optie ook werkend maakt. Sommigen zijn eenvoudig, anderen stuk minder en zullen ook het een en ander gaan kosten.
#2845538
Mari schreef: 30 jul 2023 17:51 Knopjes kan je er zo in zetten, maar vaak zit er meer in de auto die vervolgens die optie ook werkend maakt. Sommigen zijn eenvoudig, anderen stuk minder en zullen ook het een en ander gaan kosten.
Ik zie het al inderdaad ja, op het forum een aantal topics net gelezen erover.
Dus als ik zoiets wil moet ik naar iemand die dat kan programmeren (denk niet dat de VW dealer het gaat doen).

Hoe denk jij over mijn afweging voor een Tiguan of T-Roc?
#2845663
@FAElsen :laugh: Ik ben je net voor.
Na 18 jaar Skoda gereden te hebben net een T-Roc 1,5 DSG gevonden met zo'n beetje dezelfde opties als die jij wilt.
Met elec. achterklep, dode hoek detectie, camera, parkeerassistentie, etc.
Als je deze opties wilt dan wordt het wss import. Niet alleen vanwege de levertijd, maar ook de elec. klep b.v. is niet meer leverbaar.
Ik weet wel een adres in Dld die orig. onderdelen kan leveren die mensen van hier mss kunnen inbouwen en programeren.
Maar...... Ik heb net op het Skoda forum geleerd dat achteraf aangebrachte zaken na een fabrieksupdate wel eens opnieuw geactiveerd dienen te worden.
Daarom dus ik heb gekozen voor een T-Roc mét ervaring en alle gewenste zaken aan boord.
Suc6 met de keuze & zoektocht.

grtsssss

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]