VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
door martijnvo
#2845370
Even een eigen draadje in plaats van het levertijden topic te vervuilen.

Auto bevalt prima op wispelturige acc na.
Het laden bevalt echter niet, op een 11kW paal krijg ik er niet meer uit dan 3 a 4 kW of 20 km/uur. Net naar de snellader geweest van de mac en die pompt er 43 kW in.
Ik heb de auto van de buurman al aan dezelfde laadpaal gezet en met zijn kabel geprobeerd te laden maar allemaal 4 kW terwijl de buurman dan 11 kW heeft.
Mijn conclusie ligt niet aan de paal en ook niet aan de kabel, dus aan de auto (of de berijder dat kan ook :-)
#2845371
en dus vandaag langs de dealer geweest. Dat heeft even geduurd omdat je eerst een aantal mensen moet overtuigen dat het aan de auto ligt en niet aan de kabel, laadpas, netspanning, accutemperatuur of de zwangere kat.

De conclusie van de garage was vandaag dan ook: er is iets mis met de auto maar we weten niet wat.
Gelukkig kan ik wel iets laden, maar leuk is anders. Dus de auto moet terug voor nader onderzoek.
Afgesproken dat als ik op vakantie ben zij de auto drie weken hebben om verder te zoeken.
#2846513
Goedemiddag,

Mijn naam is Ricardo en ik rij sinds enkele weken een ID.4.
Ik had exact hetzelfde probleem als jij hier beschrijft.
Inmiddels is het probleem verholpen en vandaag heb ik na een maand mijn auto weer op kunnen halen bij de dealer.

Ze hebben eerst op aangeven van de fabriek de kabelboom van de stekker vervangen, dit was echter niet de oplossing.
Daarna is het zogenoemde laadregel apparaat vervangen wat wel het probleem heeft verholpen.

Misschien dat je wat aan deze informatie hebt wanneer je je auto weer naar de dealer brengt.

Succes ermee.
door Mari
#2846871
Heb je er wel naar gevraagd? Ze moeten je vertellen wat er vervangen is en zeker wanneer je op termijn weer met hetzelfde probleem te maken krijgt...
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]