VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
#2845300
Goedenavond, ik heb een Touran 1.4 tsi. We hebben deze net maar zijn er zeer tevreden over. Het enige wat ik niet snap is dat alle ramen goed gaan, alleen doet de bediening van het raam achter de bijrijder het omgekeerd. Als je omhoog doet gaat hij naar beneden en andersom. Is dit echt een technisch probleem of moet ik het op een bepaalde manier calibreren. Wie kan mij helpen?
door Mari
#2845302
Allereerst welkom op het forum, wordt op prijs gesteld als je je voorstelt ;-)



... enige wat je kan "calibreren" is wanneer met 1 knopdruk het raam niet in 1x opent of sluit. Dan moet je de eindpunten caliberen (knop ingedrukt houden tot raam geheel open is en nog paar seconden ingedrukt houden, raam helemaal sluiten en knop nog paar seconden vasthouden... Hierna zal het raam als het goed is weel met 1 knopdruk openen of sluiten).


Vermoedelijk is er ooit aan het raammechanisme gewerkt dan wel aan de schakelaar(s). Bij een 3 draads systeem, 1 common draad en 1 voor open en 1 voor dicht kan je je voorstellen dat wanneer je deze 2 draden omwisselt de schakelaar andersom werkt. Controleer de bedrading of deze correct is aangesloten...

Wanneer je de auto bij een garage hebt gekocht zou ik het daar melden, beetje garage lost het voor je op...

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]