- 12 apr 2023 21:50
#2844709
Hallo allen,
Ik rijd een VW t4 uit 1993, 2.5l op benzine en LPG. Na een APK check bleek dat de motor op lpg te veel CO uitstoot, zo'n 2,3. Een garage die inbouw van gassystemen doet raadde mij aan de stelschroef van de gastoevoer een slag dicht te draaien voor de keuring en daarna weer open om onder de 0,3 te komen. Om te testen of hij niet zou uitvallen heb ik een rondje gereden met de stelschroef in en vervolgens weer uit. Toen viel de motor tijdens het rijden plotseling uit en wilde hij niet meer starten.
De bobine krijgt stroom en is getest door een auto- electra garage, hij werkt goed. Wanneer ik de bougie test vonkt hij eenmaal bij het omdraaien van de contactsleutel maar niet bij het starten. Mijn vraag is waar het in dit geval aan zou kunnen liggen, de hall-gever? Is er een verband te zoeken met het dichtdraaien van de lpg toevoer?
Groeten tim
Ik rijd een VW t4 uit 1993, 2.5l op benzine en LPG. Na een APK check bleek dat de motor op lpg te veel CO uitstoot, zo'n 2,3. Een garage die inbouw van gassystemen doet raadde mij aan de stelschroef van de gastoevoer een slag dicht te draaien voor de keuring en daarna weer open om onder de 0,3 te komen. Om te testen of hij niet zou uitvallen heb ik een rondje gereden met de stelschroef in en vervolgens weer uit. Toen viel de motor tijdens het rijden plotseling uit en wilde hij niet meer starten.
De bobine krijgt stroom en is getest door een auto- electra garage, hij werkt goed. Wanneer ik de bougie test vonkt hij eenmaal bij het omdraaien van de contactsleutel maar niet bij het starten. Mijn vraag is waar het in dit geval aan zou kunnen liggen, de hall-gever? Is er een verband te zoeken met het dichtdraaien van de lpg toevoer?
Groeten tim