VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2844651
... beslagen ramen, kijk eens of er niet ergens water in de auto komt... de eerste plekken waar ik zou kijken is in de achterbak waar het reservewiel normaliter ligt en bij de matten voor de achterbank.

Heeft de auto toevallig een panoramadak? De afvoer daarvan gaat redelijk vaak verstopt zitten waardoor er water in de auto terecht komt... vloermatten voor ook even controleren...
#2844672
... je kan domweg dingen blijven vervangen zonder te weten of ze daadwerkelijk defect zijn... zou bijna voorstellen om de gehele auto te vervangen want daarmee is het probleem zeker opgelost, maar dat zou flauw zijn :P

Wordt tijd dat je de handjes laat wapperen en de lekkage opspoort, vocht en electronica gaan niet samen en dat je iemand met VCDS zoekt om je auto eens uit te lezen en met wat daaruit komt verder te kijken...
#2844678
... geloof niet dat een defecte ABS-sensor een kerstboom aan lichtjes op het dashboard gaat geven...

Het vochtprobleem zal aangepakt moeten worden, dus lekkage opsporen en zorgen dat het reeds aanwezige vocht z.s.m. uit je auto gaat... verder kan ik zonder foutcodes o.i.d. weinig adviseren om te doen...
#2844703
Ga gewoon naar iemand die VCDS heeft, net over de grens in Nederland zijn er voldoende mensen die zo'n apparaat hebben, en je voor een paar tientjes (of misschien wel minder) je auto kunnen uitlezen.
Er is een lijst op dit forum van de mensen die VCDS hebben.

Dan weet je precies wat er aan de hand is en blijf je niet nodeloos aan het klooien.
Het is misschien een paar km. rijden, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
@Antera woont volgens mij ergens rond of in Breda en die heeft VCDS en kan je misschien ook meteen van al je genoemde problemen afhelpen, tegen een fractie van de prijs die je in de (VW) garage betaald.

Da's volgens mij de snelste en meest voordelige oplossing.
Antera vinden dit leuk
#2844728
We kunnen hem uitlezen maar denk dat je zelf de oorzaak al gevonden hebt. iets met de Dynamo. Misschien een zekering of anders die eruit ligt in ieder geval moet je in die richting gaan zoeken al vind ik het bijzonder dat het na een paar dagen gebeurd en je niet met een lege accu komt te staan.
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]