- 22 jan 2023 13:45
#2840276
Tijdens de verschrikkelijke regenbuien van eind 2022 kwam ik er bij toeval achter dat de reservewiel bak van mijn golf mk7 van 6 jaar oud behoorlijk onder water stond.
Al googelend naar een mogelijke oorzaak stuitte ik op een post viewtopic.php?p=2839994#p2839994 in dit forum die mij in de goede richting heeft geduwd. Mijn ervaringen uit het verdere onderzoeken naar de oorzaak van de lekkage wil ik hier ter lering en vermaak verder toelichten.
Allereerst heb ik onderzocht hoe ik op een verantwoorde manier alle binnenbekleding uit de bagageruimte moest verwijderen (zie bijgevoegd document) .
Daarna wilde ik zeker weten of de natte ellende niet van boven (achterklep-rubbers of achterlichten oid) kwam.
Daarvoor heb ik van dat dunne donkere inpakpapier (gratis bij de uitgang van elk ACTION filiaal voor breekbare aankopen) genomen en in de holle ruimten boven de ontluchtingskleppen gepropt tot in de kleinste hoekjes.
Na een paar flinke buien stond er weer een laag water in de reservewielbak maar alle papier was kurkdroog. De boosdoeners moesten dus de ontluchtingskleppen zijn.
Uit een belletje naar de VW dealer bleken de bewuste kleppen ongeveer 25 Euro per stuk te kosten en heb ik er gelijk maar 2 besteld.
Dezelfde kleppen blijken dus in alle VAG voertuigen te worden gebruikt, dus ook in Porsche's e.d. vandaar dat er sinds de fabricage van mijn Golfje in 2016 al wat verbeteringen in de rubber rand zijn aangebracht. Getuige twee versie ophogingen van D naar F.
Het grote verschil zit m in de dikte van de rubberen afsluitrand (zie bijgevoegde foto) .
Na volledig droogmaken van mijn kofferruimte de kleppen vervangen en getest in een wasstraat.
Tot mijn grote vreugde; volledig droog.
Advies bij een soortgelijke lekkage is dus: investeer gewoon 5 tientjes om in 1x van dit probleem af te zijn.
Doe er je voordeel mee of niet....
Grtz. Chris
Al googelend naar een mogelijke oorzaak stuitte ik op een post viewtopic.php?p=2839994#p2839994 in dit forum die mij in de goede richting heeft geduwd. Mijn ervaringen uit het verdere onderzoeken naar de oorzaak van de lekkage wil ik hier ter lering en vermaak verder toelichten.
Allereerst heb ik onderzocht hoe ik op een verantwoorde manier alle binnenbekleding uit de bagageruimte moest verwijderen (zie bijgevoegd document) .
Daarna wilde ik zeker weten of de natte ellende niet van boven (achterklep-rubbers of achterlichten oid) kwam.
Daarvoor heb ik van dat dunne donkere inpakpapier (gratis bij de uitgang van elk ACTION filiaal voor breekbare aankopen) genomen en in de holle ruimten boven de ontluchtingskleppen gepropt tot in de kleinste hoekjes.
Na een paar flinke buien stond er weer een laag water in de reservewielbak maar alle papier was kurkdroog. De boosdoeners moesten dus de ontluchtingskleppen zijn.
Uit een belletje naar de VW dealer bleken de bewuste kleppen ongeveer 25 Euro per stuk te kosten en heb ik er gelijk maar 2 besteld.
Dezelfde kleppen blijken dus in alle VAG voertuigen te worden gebruikt, dus ook in Porsche's e.d. vandaar dat er sinds de fabricage van mijn Golfje in 2016 al wat verbeteringen in de rubber rand zijn aangebracht. Getuige twee versie ophogingen van D naar F.
Het grote verschil zit m in de dikte van de rubberen afsluitrand (zie bijgevoegde foto) .
Na volledig droogmaken van mijn kofferruimte de kleppen vervangen en getest in een wasstraat.
Tot mijn grote vreugde; volledig droog.
Advies bij een soortgelijke lekkage is dus: investeer gewoon 5 tientjes om in 1x van dit probleem af te zijn.
Doe er je voordeel mee of niet....
Grtz. Chris
GOLF 7 1.0 -- GOLF 7.5 1.5 R-LINE